Original title:
Žák, učitel na tradiční a alternativní škole
Translated title:
Pupil and teacher in traditional and alternative school
Authors:
POSPÍCHALOVÁ, Adéla Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá komunikací a interakcí mezi učitelem a žákem na 2. stupni klasické základní a alternativní školy. V teoretické části jsou popsány jednotlivé pojmy: škola, učitel, žák, interakce a komunikace a u pojmu škola je také rozebrána alternativní a klasická škola. Praktická část popisuje komparaci 2. stupně klasické základní a waldorfské školy z hlediska komunikace a interakce. Cílem bylo zjistit a popsat rozdíly v komunikační kompetenci mezi učitelem a žákem.This bachelor thesis deals with communication and interaction between teacher and pupil at the 2nd level of classical and alternative school. The theoretical part describes the individual concepts: school, teacher, pupil, interaction and communication, and the term school is also discussed alternative and classical school. The practical part describes the comparison of the 2nd level of classical and Waldorf school in terms of communication and interaction. The aim was to identify and describe the differences in communication competence between teacher and pupil.
Keywords:
alternative school; communication; Pupil; teacher; traditional school; alternativní škola; komunikace; tradiční škola; učitel; Žák Citation: POSPÍCHALOVÁ, Adéla. Žák, učitel na tradiční a alternativní škole. České Budějovice, 2022. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/60337