Název:
Internacionalizace v prostředí malých a středních podniků
Překlad názvu:
Internationalization in the Environment of Small and Medium-Sized Enterprises
Autoři:
HROUDA, Pavel Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce zkoumá proces internacionalizace na vzorku malých a středních podniků v České republice. Seznamuje čtenáře s teoretickými aspekty i empirickými poznatky. V rámci teoretických aspektů se práce dotýká perspektiv a determinantů internacionalizace. Také charakterizuje malé a střední podniky. Použité metody v empirické části práce jsou analýza, induktivní uvažování a dotazníkové šetření. Výsledky jsou porovnány se studiemi na podobné téma. Práce také představuje výpočet stupně internacionalizace, jehož hodnota dokáže vypovídat o podnikové kultuře, strategii i přístupu managementu. Hlavním cílem diplomové práce je tedy ucelená představa o internacionalizaci malých a středních podniků v České republice, čímž práce dává podnět pro další zkoumání, například v oblasti konkurenceschopnosti na mezinárodních trzích.This diploma thesis examines on a chosen sample the process of internationalization in small and medium-sized enterprises in the Czech Republic. It familiarizes the reader with both theoretical aspects and empirical findings. Under the terms of the theoretical aspects, the thesis includes perspectives and determinants of internationalization. Small and medium-sized enterprises are defined too. The methods used in the empirical part of the thesis are analysis, inductive reasoning and questionnaire survey. The results are compared with conducted studies on a similar topic. The thesis also introduces the degree of internationalization, the value of which can give information about all organizational culture, strategy and managerial attitude. Thus, the aim of the thesis is a complete overview about internationalization of small and medium-sized enterprises in the Czech Republic, due to which incentives are given for further exploration, for example in the field of competitiveness on foreign markets.
Klíčová slova:
analýza; internacionalizační strategie; stupeň internacionalizace; tržní penetrace; šampióni; analysis; champions; degree of internationalization; internationalization strategy; market penetration Citace: HROUDA, Pavel. Internacionalizace v prostředí malých a středních podniků. České Budějovice, 2020. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/59940