Název:
Použití minirobota Ozobot s tabletem k rozvíjení informatického myšlení
Překlad názvu:
Using minirobot Ozobot with tablet for computational thinking development
Autoři:
ŠAFÁŘOVÁ, Denisa Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce je věnována výuce algoritmizace na základní škole s pomocí Minirobota Ozobot. Práce se zabývá vytvořením sady úloh pro Ozobota na tabletu, které jsou zaměřené na rozvíjení algoritmizace. Úlohy jsou určeny pro tablet, případně pro počítač se sklopným monitorem. Některé z úloh je možné využít i na papír. Úvodní část se zabývá cíli a metodami práce včetně potíží a úskalí při vytváření úloh. Teoretická část pojednává o robotice v hodinách informatiky včetně programování, algoritmizace a informatického myšlení. Tato část obsahuje popis minirobota Ozobot. Mimo jiné jsou zde zmíněny výhody a nevýhody úloh pro Ozobota na tabletu. Také je zde popsána rešerše dostupných aplikací pro tvorbu podložek pro Ozobota. V neposlední řadě je zde stručný návod k aplikaci ArtFlow, ve které se úlohy nejlépe řeší. Praktická část je tvořena sadou úloh, které jsou rozděleny do pěti kapitol. Jsou rozděleny podle toho čím se zabývají. U každé úlohy je uvedeno zadání, náhled, cíl a metodické poznámky. Diplomová práce obsahuje přílohu s pracovními listy, ve kterých je obsaženo navíc ještě řešení a téma.This thesis is devoted to teaching algorithmization at primary school with the help of Minirobot Ozobot. The thesis deals with the creating a set of excercises for Ozobot on a tablet with focus on the development of algorithmization. The excercises are intended for a tablet or a computer with a tilting monitor. Some of the excercises can also be used on paper. The introductory part deals with the goals and methods of work including difficulties and problems in creating excercises. The theoretical part deals with robotics in computer science lessons, including programming, algorithms and computational thinking. This section contains a description of the Ozobot. It also contains the advantages and disadvantages of excercises for Ozobot on a tablet and research of available applications for the creation of excercises pads for Ozobot. Last but not least, there is a brief guide to the ArtFlow application. The practical part consists of a set of excercises which are divided into five chapters. They are divided according to what they deal with. Each excercise contains an assignment, preview, goal and methodological notes. The diploma thesis contains an appendix with worksheets which contain moreover the solution and topic.
Klíčová slova:
algoritmizace; informatické myšlení; minirobot; Ozobot; robotické hračky; tablet; algorithmization; computational thinking; minirobot; Ozobot; robotics; tablet Citace: ŠAFÁŘOVÁ, Denisa. Použití minirobota Ozobot s tabletem k rozvíjení informatického myšlení. České Budějovice, 2021. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/59638