Original title:
Interní marketingová strategie ve vybrané organizaci
Translated title:
Internal marketing strategy in a selected organization
Authors:
MALISZEWSKÁ, Nikola Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na vytvoření a aplikaci interní marketingové strategie do vývojového oddělení. Teoretická část práce popisuje marketingovou strategii a její metody, jako je SWOT analýza, portfolio analýza, marketingový audit a benchmarking, a také marketingový mix a postup nastavení KPI. Praktická část práce spočívá v aktivním využití metod strategického marketingu, jako je SWOT analýza, analýza portfolia, marketingový audit a benchmarking. Ve druhé kapitole se diplomová práce zabývá teoretickým vysvětlením marketingového plánování a plánů, situační analýzou jako SWOT, portfolio analýzou a marketingovým auditem. Skládá se také z vysvětlení benchmarkingu, marketingového mixu, online marketingu a KPI. Další kapitola popisuje cíl diplomové práce a její metodiku. Následující kapitola se zaměřuje na praktické provedení analýzy. Předposlední část popisuje výsledky analýzy. Šestá kapitola je zaměřena na diskusi o navrhované strategii a KPI.The thesis is focused on creation and application of internal marketing strategy into the development department. The theoretical part of the Thesis describes marketing strategy and its methods such as SWOT analysis, Portfolio analysis, Marketing audit and Benchmarking as well as marketing mix and the procedure of setting up a KPIs. The practical part of the Thesis consists of active usage of the methods in strategical marketing such as SWOT analysis, Portfolio analysis, Marketing audit and Benchmarking. In the second chapter the diploma thesis deals with the theoretical explanation of Marketing planning and plans, situational analysis such as SWOT, Portfolio analysis and Marketing audit. It also consists of explanation of Benchmarking, Marketing mix, Online marketing and KPI. The next chapter describes the target of the diploma thesis and its methodology. The following chapter focuses on the practical implementation of analysis. The next part describes the results of the analysis. The sixth chapter focuses on discussion about suggested strategy and KPI.
Keywords:
Articles; Benchmarking; Company social network.; Corporation; Developers; Development; Internal Marketing; KPI; Marketing; Marketing audit; Marketing methods; Marketing strategy; Portfolio analysis; Reserch; SWOT analysis; Web pages; benchmarking; interní marketing; korporace; KPI; Marketing; marketingová strategie; marketingové metody; marketingový audit; portfolio analýza; sociální síť společnosti.; SWOT analýza; vývoj; vývojáři; výzkum; webové stránky; články Citation: MALISZEWSKÁ, Nikola. Interní marketingová strategie ve vybrané organizaci. České Budějovice, 2020. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/59380