Original title:
Marketingová komunikace ve vybraném podniku
Translated title:
Marketing communication in selected company
Authors:
HOŠINSKÝ, Filip Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce bylo analyzovat a zhodnotit, jaký je současný stav marketingové komunikace, potažmo online marketingové komunikace ve Firmě XY a zda je tato komunikace efektivní. Následně zhodnotit tento stav a navrhnout jisté změny, které by mohly vést ke zlepšení této komunikace. Jelikož firma nechce investovat tolik financí do marketingové online propagace, je důležité hledat možné alternativy a díky rozvoji internetu a vývoji globálních trendů se tyto možnosti jistě otevírají. Právě proto jsem navrhnul méně nákladná řešení, která by měla naplnit požadavky firmy. Teoretickou část jsem zpracoval na základě formulace z odborné literatury a internetových zdrojů. Primárně jsem čerpal z literatury, která se věnuje marketingové komunikaci a později spíše online marketingové komunikaci, tedy tou, kterou jsem se posléze zabýval v praktické části diplomové práce. Důležité bylo zaměřit se na to, jak funguje marketingová komunikace a popsat, jaké nástroje využívá. V poslední fázi jsem se zaměřil na optimalizování webových stránek a sociálních sítí. Praktická část obsahuje analýzu současné marketingové komunikace a přibližuje online nástroje marketingové komunikace, které Firma XY využívá. Mezi nejvýznamnější nástroje online marketingové komunikace patří bezpochyby webová stránka společnosti. Díky webové stránce si zákazníci mohou z domova prohlédnou celou nabídku vozů jak nových, tak ojetých i včetně informací o ceně a stavu vozidla. Dále uveřejňuje veškeré informace o servisních službách a doplňkových službách, které firma nabízí a poskytuje kontakty pro svoje zákazníky. Dotazníkové šetření potvrzuje i fakt, že respondenti důvěřují nejvíce online zdrojům právě z webových stránek firem a k vyhledávání nabídek a informací o automobilech využívají internetové vyhledávače, a to nejčastěji Google. Jelikož sledovaná společnost měla velice špatně nastavenou komunikaci přes Facebook a neměla zřízený profil na Instagramu, navrhovaná doporučená se týkala těchto dvou zmíněných sociálních sítí. Návrhy pro zlepšení komunikace na Facebooku, by měla vést ke zvýšení fanouškovské základny a šíření povědomí o značce společnosti mezi potenciálními zákazníky. Společnost by měla proto plánovat tento druh komunikace dopředu a klást na ni větší důraz, jelikož to může být po webové stránce druhým největším online zdrojem kontaktů. Dále ve svých návrzích doporučuji společnosti založit firemní Instagramový profil. Těmito návrhy jsem splnil cíle na zlepšení marketingové komunikace. Těmito cíli byly: 1. Zjistit stav a formy marketingové komunikace ve firmě. 2. Analyzovat marketingovou online komunikaci v konkurenčních firmách. 3. Zhodnotit současný stav online marketingové komunikace 4. Analyzovat nákupní chování zákazníků v online prostředí. 5. Navrhnout změny, které povedou ke zlepšení online marketingové komunikace. Firma již zmíněné návrhy tak může v budoucnu použít a s ohledem na dobu působení na trhu, lze porovnat minulé výsledky ve velikosti základny svých fanoušků, počtu prokliků na konkrétní stránce, přijatých zpráv od zákazníků, ale také i v měřitelnosti prodeje vozů. Všechny tyto indikátory jsou měřitelné online marketingovými nástroji, jako jsou Google Analytics nebo Facebook Business Manager. Dále firma může využít data, která byla získána v porovnání s konkurencí a rozhodnout na základě strategických krocích v budoucnu. Přínosem pro firmu tak mohou být nejenom navrhovaná zlepšení, ale také podklady z provedených analýz výzkum a dotazníkového šetření, která mohou sloužit v budoucím hodnocení jako základna pro porovnávání dlouhodobých výsledků. This diploma thesis investigates the problems of marketing communication in the selected company. The aim is determining the current condition of online marketing communication in selected company. Next steps and measures that are leading to improve marketing communication are deduced form the results of survey. We can divide the diploma´s thesis into several parts. The theoretical part is focused on technical terms and definition that must be understood for processing. We define concept of marketing communication. It was really important to focus on how marketing communication works and describe what tool is uses. In the last part is thesis focused on optimizing company website and social networks. In the practical part I research current condition of marketing communication in the company. The research was conducted using structured questionnaires. About 123 respondents were asked to complete the questionnaire. Questioning was realized since December to March. Most of questions are focused on shopping behaviour on internet and respondent's car preferences. Results and recommendations are discussed in the final part of this thesis. I am basing on the results that I got from the survey and personal investigation. The results were processed, and I created some measure or innovation that would lead to increasing effective online marketing communication in selected company.
Keywords:
condition; marketing communication; questionnaire; research; respondents; shopping behaviour; analyzovat; dotazník; marketingová komunikace; nákupní chování; respondenti; zákazník Citation: HOŠINSKÝ, Filip. Marketingová komunikace ve vybraném podniku. České Budějovice, 2020. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/59379