Original title:
Postoj českých spotřebitelů k ekologickým značkám
Translated title:
Czech consumer sentiment towards organic labels
Authors:
PROKEŠOVÁ, Kristýna Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Udržitelnost přírodních zdrojů a životního prostředí představuje celosvětově obrovský problém. Lidé se zaměřují na udržitelný rozvoj také v České republice. V naší zemi se vyrábí a prodává velké množství různých ekologicky šetrných produktů. Pro odlišování těchto produktů se využívá systém ekoznačení, který identifikuje výrobky a služby, které jsou oproti běžným produktům šetrné k životnímu prostředí. Hlavním cílem této bakalářské práce je zjistit, jak spotřebitelé vnímají ekoznačky a výrobky šetrné k životnímu prostředí. Dalším cílem je zjistit, jak spotřebitelé nakupují a zda je pro ně udržitelná spotřeba důležitá. V rámci této práce a za účelem dosažení jejího cíle byl proveden marketingový průzkum prostřednictvím dotazníkového šetření. Proces marketingového průzkumu zahrnuje shromažďování informací o kupujících, cílové skupině a spotřebitelích. Poznání chování spotřebitele umožňuje odpovědět na mnoho otázek, nebo formulovat vhodná doporučení či strategie. Součástí výsledků této práce jsou návrhy a doporučení týkající se ekoznaček.Sustainability of natural resources and environment is a huge problem worldwide. Many people focus on environmentally friendly behaviour also in the Czech Republic. Many green products are produced in the country. There is system of ecolabelling, which identifies environment-friendly products and services. The main aim of this bachelor thesis is to find out how consumers perceive ecolabels and environment-friendly products. The other objective is to find out how consumers buy and whether sustainable consumption is important for them. In this thesis is used marketing research including questionnaire for achieving this goal. The process of marketing research involves gathering information about buyers, target audience and consumers. Learning about consumer behaviour allows answering many questions or formulate appropriate recommendations or strategies. This thesis will result in suggestions related to ecolabelling.
Keywords:
consumer behaviour; ecolabel; ecolabelling; ecology; marketing research; sustainable development; ekologie; ekoznačení; ekoznačka; marketingový výzkum; spotřebitelské chování; trvale udržitelný rozvoj Citation: PROKEŠOVÁ, Kristýna. Postoj českých spotřebitelů k ekologickým značkám. České Budějovice, 2020. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/59280