Název:
Hodnocení ve výtvarné výchově na středních školách
Překlad názvu:
Assessment in art education at secondary school
Autoři:
ŠULC, Štěpán Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá hodnocením ve výtvarné výchově na středních školách. Teoretická část se zaměřuje nejprve na vymezení pojmu hodnocení v obecném pojetí. Na tuto část navazuje školní hodnocení se svými typy a formami. Další kapitoly pojednávají o hodnocení kreativních výstupů a o vzdělávacích programech. Ve výzkumné části práce bylo cílem zjistit, jakým způsobem učitelé ve výtvarné výchově hodnotí, a jaký postoj mají k hodnocení žáci. Za tímto účelem byly s náhodně vybranými učiteli vedeny rozhovory. Dotazníkovým šetřením práce zkoumá, jaké jsou postoje žáků dotázaných učitelů, gymnázií a jiných škol s pedagogickým zaměřením k hodnocení ve výtvarné výchově. Analýza rozhovorů ukazuje, jak dotazování učitelé hodnotí a proč je pro ně snaha nejdůležitějším prvkem hodnocení. V grafech, shrnujících výsledky dotazníků, je patrné prolnutí přístupu dotázaných učitelů s jejich žáky, a pak můžeme sledovat rozdílné postoje žáků z různých typů škol. The bachelor's thesis deals with evaluating art education in high schools. The theoretical part focuses on defining the term evaluation in general terms. This part is followed by school evaluation with its types and forms. The next chapters deal with the evaluation of creative outputs and educational programs. In the research part of the work the goal was to determine how teachers in art education evaluate and what attitude pupils have to being evaluated. To this end, there were interviews conducted with randomly selected teachers. Using a questionnaire survey, the thesis examines what are the attitudes of the pupils of the interviewed teachers, grammar schools and other schools with pedagogical focusing on evaluation in art education. The analysis of the interviews shows how interviewing teachers evaluate and why the effort behind the art is the most important thing to evaluate for them. In the graphs summarizing the results of the questionnaires, we can see it is evident how the interviewed teachers and students points of view have been blended. We can also observe the different attitudes of students from other types of schools .
Klíčová slova:
formy hodnocení; hodnocení; typy hodnocení; vzdělávací programy; školní hodnocení; educational program; evaluation; forms of evaluation; school evaluation; types of evaluation Citace: ŠULC, Štěpán. Hodnocení ve výtvarné výchově na středních školách. České Budějovice, 2021. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/59125