Original title:
Financování a marketingová strategie neziskové organizace
Translated title:
Financing and marketing strategy in a non-profit organization
Authors:
ŠMÝKALOVÁ, Miroslava Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá analýzou financování a marketingovou strategií v obecně prospěšné společnosti XY. Součástí práce je analýza financování, která byla vypracována na základě materiálů neziskové organizace. O.p.s. XY má velké množství projektů, na které získala dotace z Evropského hospodářského fondu, na tyto projekty a dotace se práce zaměřila detailněji Byl zjišťován jednotlivý poměr cizího financování a také soběstačnost vybrané neziskové organizace. Informace k vypracování byly získány z výkazů zisku a ztrát, rozvahy, výročních zpráv a řízeného rozhovoru s panem ředitelem. Zjištěné informace byly zpracovány a zhodnoceny a na jejich základě byly doporučeny návrhy, které povedou ke zlepšení finanční stability a efektivnosti neziskové organizace. Práce by měla přivést užitek hlavně vrcholovému managementu vybrané o.p.s. a dalším společnostem s podobnou formou vymezení. The bachelor thesis deals with the financial and marketing strategy in a selected non profit organization. Firstly, it describes the term non-profit organization, various forms of financing and used marketing strategies, then it is focused on selected non-profit organization. It analysis financing strategies based on provided documents from non-profit organization. Selected non-profit organization provides to the clients many projects, which are funded by the European union. Thesis is focused on these projects and funds.The funding ratio of foreign funds was determined and also financial self- sufficiency. The information was processed and evaluated and based on this, there were given recommendations, which can lead to financial stability and efficiency of selected non-profit organization. The study should bring the greatest benefit to the top management of the selected company and other similar forms of non-profit organizations.
Keywords:
financing analysis; horizontal analysis; marketing strategy; non-profit organization; vertical analysis; analýza financování; horizontální analýza; marketingová strategie; neziskové organizace; vertikální analýza Citation: ŠMÝKALOVÁ, Miroslava. Financování a marketingová strategie neziskové organizace. České Budějovice, 2021. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/56987