Název:
Učební styly budoucích učitelů biologie a přírodovědců
Překlad názvu:
Learning styles of future Biology teachers and scientists
Autoři:
MALEČKOVÁ, Michaela Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2020
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá tématem učebních stylů. V literárním přehledu je popsáno vyučování a jeho koncepce, pojetí vyučovacích metod a charakteristika vyučovacích metod využívaných v přírodopisu a biologii. Dále literární přehled vysvětluje proces učení, přístupy, strategie a taktiky učení. V další části se literární přehled zabývá styly učení a jejich klasifikací podle známých autorů. Poslední úsek teoretické části práce se věnuje diagnostice učebních stylů a metodám, které se k diagnostice učebních stylů používají. Výsledky shrnují zjištění výzkumné studie zaměřené na styly učení studentů vysoké školy. Výzkumná datová sada celkem obsahuje 187 případů, které reflektují rozdíly v preferenci učebních stylů u přírodovědců a budoucích učitelů biologie a souvislost určitého učebního stylu s oblíbenou vyučovací metodou, s níž se setkávali na základní či střední škole. Dále byly zjišťovány rozdíly v preferencích vyučovacích metod a důvody, které vedly respondenty ke studiu přírodovědných oborů.The diploma thesis deals with the topic of learning styles. The literature review describes the teaching and its conceptions, it works with the term of the teaching methods. The literature review characterizes teaching methods mostly used in biology education. Furthermore, the literature review explains the learning process, the approaches to learning, strategies, and tactics of learning. In the next part, the literature review deals with the learning styles and their classification according to the well-known authors. The last section of the literature review describes the diagnostics of the learning styles and methods that are used for detecting the learning styles. The results summarize the findings of a research study focused on the learning styles of university students. The research dataset consists of 187 cases that reflect the differences in the preferences of learning styles of future scientists and biology teachers and the relationship between a particular learning style and the favourite teaching method that students encountered at primary or secondary school. Furthermore, there were founded out the differences in the preferences of teaching methods and identified the reasons that had led the respondents to study science (biological) disciplines.
Klíčová slova:
diagnostika stylů učení; strategie učení; taktiky učení; učební styl; učení; vyučovací metody; vyučovací styly; vyučování; learning strategies; learning style; learning tactics; teaching methods; teaching styles; the diagnostics of learning styles; the process of learning; the process of teaching Citace: MALEČKOVÁ, Michaela. Učební styly budoucích učitelů biologie a přírodovědců. České Budějovice, 2020. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/56835