Název:
Miskoncepce žáků střední školy o funkční anatomii člověka
Překlad názvu:
Secondary school students' misconceptions about organization and function of human body
Autoři:
PROCHÁZKOVÁ, Jana Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V předložené diplomové práci byly pomocí dotazníkového šetření zjišťovány miskoncepce v učivu biologie člověka ve třetích a čtvrtých ročnících čtyřletých gymnáziích. Dotazník vyplnilo celkem 92 žáků, kteří měli již tematický celek biologii člověka probraný. Dotazník byl zaměřen především na oběhovou, vylučovací a dýchací soustavu. Po vyhodnocení dotazníku byly identifikovány konkrétní miskoncepce především v oběhové soustavě. Na základě zjištěných miskoncepcí byl vytvořen metodický materiál, který by měl pomoci při výuce k eliminaci zjištěných miskoncepcí. Metodický materiál byl v jednom případě ověřen v praxi na gymnáziu a v druhém případě na MS Teams prostřednictvím tzv. focus groups.In the diploma thesis, misconceptions in the curriculum of human biology in the third and fourth grades of four-year grammar schools were ascertained by means of a questionnaire survey. The questionnaire was filled in by 92 pupils who had already gone through the thematic unit of human biology. The questionnaire was focused particularly on the circulatory, excretory and respiratory systems. After evaluating the questionnaire, specific misconceptions were identified, especially in the circulatory system. Based on the identified misconceptions, a methodological material was created, which should help to eliminate them in teaching. In one case, the methodological material was verified in practice at the grammar school and in the other case at the MS Teams through so-called focus groups.
Klíčová slova:
biologie člověka; dotazníkové šetření; focus groups; Miskoncepce; prekoncepce; focus groups; human biology; Misconception; preconception; questionnaire survey Citace: PROCHÁZKOVÁ, Jana. Miskoncepce žáků střední školy o funkční anatomii člověka. České Budějovice, 2021. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/56585