Název:
Možnosti vstupu českých podnikatelských subjektů na zahraniční trhy
Překlad názvu:
POSSIBILITIES FOR CZECH COMPANIES TO ENTER FOREIGN MARKETS
Autoři:
PROCHÁZKOVÁ, Hana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce bylo analyzovat možnosti vstupu na zahraniční trhy pro společnost FARMTEC, a.s., a provést situační analýzu trhů. Dílčím cílem bylo stanovení nejlepší možnosti vstupu na zahraniční trhy a navržení optimálního řešení. Práce byla zaměřena na firmu FARMTEC, a.s., která se zabývá výrobou zemědělské technologie a jejím prodejem na českém i zahraničním trhu. Zatím převažuje obchod s partnery v České republice, ale vývoz do zahraničí každý rok stoupá. Je to způsobeno především nasycením českého trhu a poměrně velkou konkurencí. Společnost exportuje své výrobky hlavně na trhy východní a jihovýchodní Evropy. K analyzování možností vstupu na zahraniční trhy byla použita PEST analýza, která zkoumá makroekonomické prostředí, což je politické a právní prostředí, ekonomické prostředí, sociálně-kulturní prostředí a technologická vyspělost. Tato analýza byla použita k posouzení makroekonomického prostředí třech zemí a to: Řecka, Rumunska a Bosny a Hercegoviny. Analýza vedla k závěru, že pro firmu FARMTEC, a.s., je nejvýhodnější vstoupit na trh do Rumunska. Jako optimální řešení byla navržena strategie vstupu na zahraniční trh přes výhradního zprostředkovatele, který exkluzivně zastupuje firmu na daném teritoriu a jedná jménem firmy. Aim of this bachelor work was to analyze possibilities to enter foreign markets by company FARMTEC, a.s. and to perform a situation markets analysis. Partial target was to find the best option how to penetrate foreign markets and to propose an optimal solution for this case. Subject of this work was company FARMTEC, a.s., active in production of agricultural technology and its sale on Czech and foreign markets. Business with partners in the Czech Republic has been prevailing so far but export to foreign countries shows an increasing tendency every year. It is primarily caused by two factors, Czech market is filled and there is quite a great competition on the market. Company exports its production mainly to eastern and southeastern markets in Europe. PEST analysis was applied to analyze possibilities of entry to foreign markets. PEST analysis examines macro economic environment that includes political and legal environment, economic environment, social-cultural environment and degree of technological maturity. This analysis was applied to evaluate macro economic environment of three countries {--} Greece, Rumania and Bosnia and Herzegovina. Analysis resulted in outcome that the most advantageous alternative for FARMTEC, a.s. is to enter Rumania market. Strategy to penetrate the market in cooperation with a sole agency was proposed as an optimal solution; a sole agency exclusively represents the company in a certain region and acts on behalf of the company.
Klíčová slova:
PEST analýza; vývoz produktů; zahraniční obchod; zahraniční trh; zprostředkovatel; Export of products; Foreign market; Foreign trade; Intermediary; PEST analysis Citace: PROCHÁZKOVÁ, Hana. Možnosti vstupu českých podnikatelských subjektů na zahraniční trhy. České Budějovice, 2007. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/8348