Název:
Problematika obchodních řetězců na trhu s nápoji
Překlad názvu:
PROBLEMS OF TRADE CHAINS REGARDING BEVERAGES SALE
Autoři:
PETERKA, Michal Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce byla analýza vztahu mezi vybraným podnikem zabývajícím se výrobou nealkoholických nápojů a obchodními řetězci. Průzkum byl realizován za pomoci firmy TYMBARK-MASPEX CZECH s.r.o. , Veselí nad Lužnicí. V první části této práce jsou shrnuty teoretické znalosti o ceně, marketingovém výzkumu a obchodním vyjednávání. V druhé části práce jsou základní údaje o firmě a vlastní výzkum. Zkoumaný soubor činilo 10 největších odběratelů dané firmy. Použitou metodikou bylo dotazníkové šetření a osobní dotazování. Každá otázka je znázorněna graficky a doplněna o krátký komentář. Po výzkumu následuje závěrečná diskuse a návrhy na zlepšení. Firmě doporučuji na základě provedeného výzkumu investovat do reklamy a do zvětšování tržního podílu pro dosažení lepší vyjednávací pozice s obchodními řetězci.The purpose of this dissertation was an analysis of the relationship of the chosen company, which produces non-alcoholic drinks, and retail chains. The survey was conducted by the TYMBARK-MASPEX CZECH s.r.o. , Veselí nad Lužnicí. The first part of the dissertation summarises the theoretical information about price, marketing research, and business negotiations. The second part of this dissertation contains information about the company and information about the research conducted by this company. One of the results of this research is also the list of ten biggest consumers. The chosen methodologies were questionnaires and personal interviews. Each question is illustrated graphically and complemented by a short comment. The research is concluded by a discussion and further improvement suggestions. The suggestions are to invest into advertisements and to enhance market share in order to achieve better negotiation conditions with retail chains.
Klíčová slova:
Cena; Dotazník; Marketingový výzkum; Vyjednávání; Business negotiations; Marketing research; Price Citace: PETERKA, Michal. Problematika obchodních řetězců na trhu s nápoji. České Budějovice, 2007. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/8346