Název:
Plýtvání potravinami, nákupní a spotřební chování českých domácností – Potraviny 2022
Překlad názvu:
Food Waste and the Shopping and Consumer Behaviour of Czech Households – Food 2022
Autoři:
Hanzlová, Radka Typ dokumentu: Výzkumné zprávy
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Edice: Tiskové zprávy CVVM, svazek: OR221006
Abstrakt: [cze][eng] Ve speciálním výzkumu Potraviny 2022 CVVM SOÚ AV ČR zjišťovalo názory a postoje české veřejnosti k problematice plýtvání potravinami.\nTéměř polovina (47 %) dotázaných považuje plýtvání potravinami za velký problém, podle dalších více než dvou pětin (44 %) plýtvání potravinami správné není, ale jsou tu aktuálnější problémy, které je potřeba řešit a pouze necelá desetina (9 %) české veřejnosti nepovažuje plýtvání potravinami za celospolečenský problém.\nNejdůležitějším důvodem pro omezení plýtvání potravinami je dle respondentů finanční úspora jejich domácnosti (77 %), nejméně důležitým pak možnost svým chováním změnit společnost (29 %).\nNadpoloviční většina (54 %) dotázaných chodí nakupovat několikrát týdně, přibližně čtvrtina (26 %) pak 1x týdně. Každý den nakupuje 13 % dotázaných.In its special ‘Food 2022’ survey the Public Opinion Research Centre at the Institute of Sociology, Czech Academy of Sciences, examined the Czech public’s attitudes and opinions on the issue of food waste.\nAlmost half (47%) of the respondents consider food waste to be a big problem, more than two-fifths (44%) think food waste is not right, but there are more urgent problems that need to be solved and only less than one-tenth (9%) of the Czech public does not consider food waste to be a big problem in society.\nThe most important reason for reducing food waste according to respondents is to save money for their household (77%), while the least important reason is to change society through their behaviour (29%).\nThe majority (54%) of respondents go shopping several times a week, while about a quarter (26%) go shopping once a week. 13% of respondents shop every day.
Klíčová slova:
consumer behavior; food waste; motivations; perception of food waste; reasoning