Název:
Autorský rukopis Viktora Tauše na příkladu televizní minisérie Zrádci
Překlad názvu:
Viktor Tauš's cinematic style and the Rats TV Series analysis
Autoři:
Ramzerová, Anna ; Czesany Dvořáková, Tereza (vedoucí práce) ; Szczepanik, Petr (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce Autorský rukopis Viktora Tauše na příkladu televizní minisérie Zrádci je představit obsahové, a především formální prvky autorského stylu Viktora Tauše, jakožto filmového a televizního tvůrce. V textu hodlám demonstrovat typické znaky Taušovy tvorby a následně je podrobím interpretaci a analýze dle neoformalistického přístupu Kristin Thompson a Davida Bordwella. Primární analýza se věnuje televizní minisérii Zrádci (2020); zbývající část Taušovy autorské tvorby Kanárek (1999), Klauni (2013), Modré stíny (2016) a Vodník (2019) je využita v rámci referencí k popisu hlavních motivů textu. V úvodu práce se krátce věnuji produkčnímu kontextu vzniku minisérie a následně se dotýkám sociálního kontextu. Hlavní části mé práce, tedy stylistická analýza, sestává ze tří kapitol. Nejrozsáhlejší kapitola je věnována mizanscéně. Následující dvě kapitoly se zaměřují na obraz a zvuk. Primárními zdroji jsou dva polostrukturované rozhovory s tvůrci, s autorem Viktorem Taušem a hercem Cyrilem Dobrým.Bachelor thesis Viktor Tauš's Cinematic Style and the Rats TV Series Analysis intends to present the content-related, and particularly the formal aspects of cinematic style of Viktor Tauš as the film and a television author. In the thesis I strive to demonstrate typical features of Tauš's work and subsequently interpret and analyse them based on the neo-formalist film approach applied by Kristin Thompson and David Bordwell. The primary analysis is focused on the television mini-series Rats (2020), whereas the rest of Tauš's author work - Canary (1999), Clownwise (2013), Blue Shadows (2016) and Monsters of the Shore (2019) - are utilised as references for main motifs of the thesis. At the outset of the thesis, I briefly examine the production context of the series and afterwards I deal with the social context as well. The main part of this thesis, the film style analysis, consists of three chapters. The most extensive one is dedicated to mise-en-scène of the series. The remaining two chapters are focused on its image and sound. Primarily sources are two semi-structured interviews with the Rats filmmakers - author Viktor Tauš and actor Cyril Dobrý.
Klíčová slova:
Viktor Tauš|autorský styl|Zrádci|neoformalistická analýza; Viktor Tauš|cinematic style|Rats|neoformalist film analysis