Název:
Dotazník interakčního stylu učitele
Překlad názvu:
The Questionnaire of Interactive Style of the Teacher
Autoři:
PŠENIČKOVÁ, Pavla Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem mé diplomové práce je Dotazník interakčního stylu učitele. Práce se skládá z části teoretické a praktické. V teoretické části představuji dotazník interakčního stylu učitele a věnuji se zde sociální interakci mezi učitelem a žákem, pedagogické komunikaci, hodnocení žáků, klimatu školní třídy a klimatu školy. Popisuji zde starší školní věk žáka z hlediska vývojové psychologie a také osobnost učitele. V praktické části jsem popsala dotazník interakčního stylu učitele a předložila výsledky vlastního šetření, kdy jsem dotazník použila v několika třídách a u několika učitelů. Kromě výsledků jsem popsala průběh práce s dotazníkem v těchto třídách, atmosféru, dotazy i následující diskuse. Cílem mé diplomové práce bylo, na základě získaných materiálů, ukázat učitelům možný způsob zpracovaní a využití tohoto dotazníku. The theme of my diploma work is The Questionnaire of Interactive Style of the Teacher. This work consists of the theoretical and the practical part. In the theoretical part I introduce the questionnaire of interactive style of the teacher and engage in the social interaction between the teacher and student, the pedagogical communication, the assessment of students, the climate of the school and class. I describe the older school age from the viewpoint of developmental psychology and the personality of teacher too. In the practical part I describe the questionnaire of interactive style of the teacher and present results of my research when I used the questionnaire in several classes and at several teachers. Apart from results I described the course of work with this questionnaire in these classes, the atmosphere, questions and the following discussion. The aim of my diploma work was, on the basis of acquired materials, to show teachers the possible way of processing and the application of this questionnaire.
Klíčová slova:
dotazník interakčního stylu učitele; interakce učitel - žák; interakční styl učitele; klima školní třídy; klima školy; komunikace mezi učitelem a žákem; teorie T. Learyho; the clime of school; the clime of school classroom; the communication between the teacher and the student; the interaction teacher - student; the interactive style of the teacher; the questionnaire of interactive style of the teacher; the theory of T. Leary Citace: PŠENIČKOVÁ, Pavla. Dotazník interakčního stylu učitele. České Budějovice, 2009. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/9927