Název:
Přínosy výcviku koučů
Překlad názvu:
The Benefits of a Coaching Training
Autoři:
Hotová, Kristýna ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Fonville, Alexandra (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se věnuje tématu koučování a výcviku koučů. Cílem práce je analyzovat přínosy koučinku a výcviku koučů. Pozornost bude zaměřena nejprve na historický vývoj koučinku, jeho hlavní cíle, principy a kompetence kouče. Následně budou vymezeny hlavní přínosy koučinku a možnosti jeho využití. Blíže budou analyzována specifika koučovacího výcviku, struktura a jeho přínosy. Součástí práce je empirické šetření, které si klade za cíl identifikovat přínosy výcviku koučů z pohledu absolventů. Analyzovány budou subjektivní pocity absolventů a vnímané změny v jejich životech způsobené vlivem absolvování výcviku koučů. Empirické šetření bude realizováno metodou polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory budou provedeny s devíti absolventy výcviku koučů po jeho úspěšném ukončení, následně znovu po půl roce od prvního kola rozhovorů. Výsledky prvních a druhých rozhovorů budou mezi sebou porovnány. Klíčová slova další vzdělávání, kvalita, kvalita vzdělávání, kvalita v dalším vzdělávání, systémy řízení kvality, certifikace, Česká republika, Dánsko, komparace z 1 1The diploma thesis deals with the subject of coaching and coaching training. The aim of this work is to analyze benefits of coaching and benefits of a coaching training. The study is firstly focused on historical evolution of coaching, its main objectives, principles and coach competencies. Then it focuses on benefits of coaching and its utilization. It also describes specifics of coaching training, structure and its benefits. The study includes empirical research exploring benefits of coaching training. The aim of the empirical research is to identify the benefits of coaching training from the participant's perspective. The attention is paid to subjective impression of coaching training and perceived transformation in life of participants caused by participating in coaching training. Qualitative research is conducted in the form of semi-structured interviews with nine participants of the coaching training after they completed the training. Second round of the interviews is performed after six months from the previous one. The outcomes from the first and second interviews are compared. Keywords coaching, coach competencies, coaching principles, benefits of coaching, coaching training
Klíčová slova:
koučink|kompetence kouče|principy koučování|přínosy koučování|výcvik koučů; coaching|coach competencies|coaching principles|benefits of coaching|coaching training