Název:
Motivace ke zvyšování kvalifikace trenér synchronizovaného plavání
Překlad názvu:
Motivation to increase the synchronized swimming coach qualification
Autoři:
Vlasáková, Marie ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Peslová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Motivace ke zvyšování kvalifikace trenér synchronizovaného plavání Cíle: Cílem této diplomové práce je zjistit, jaké motivační faktory by mohly vést české trenéry synchronizovaného plavání ke zvyšování jejich trenérské kvalifikace. Metody: Získaná data z dotazníkového šetření byla zpracována v programu Microsoft Excel 2016. Následně byla roztříděna a dále analyzována prostřednictvím základních statistických operací. Výsledky: K zisku kvalifikace motivoval trenéry III. třídy nejvíce zájem o synchronizované plavání a snaha podpořit trenérské zázemí svých domácích sportovních klubů. Pro trenéry II. třídy byl, stejně tak jako pro nižší kategorii, hlavním motivačním faktorem zájem o toto sportovní odvětví. Motivem trenérů I. třídy pak byly především jejich vlastní ambice. Motivační faktory trenérů ke zvýšení kvalifikace jsou již rozmanitější. Jsou jimi především osobní růst, zájem o sport, vyšší úroveň odbornosti, kvalitnější příprava sportovců. V případě nezájmu o zvýšení kvalifikace je motivačních faktorů, které by trenéry vedly ke změně názoru, velmi málo. Zmínit lze vyšší finanční ohodnocení nebo zlepšení úrovně i dostupnosti profesního vzdělávání. Více než polovina všech účastníků výzkumu, konkrétně 51,35 %, uvedla, že jejich rozhodnutí o neochotě získat vyšší kvalifikaci je konečné. Klíčová...Title: Motivation to increase the synchronized swimming coach qualification Objectives: The aim of this thesis is to find out what motivational factors could lead the Czech synchronized swimming coaches to improve their qualifications. Methods: The data obtained from the questionnaire survey was processed in Microsoft Excel 2016. Subsequently, it was sorted and further analyzed using basic statistical operations. Results: Interest in synchronized swimming and the need of the coaches' home clubs was the main motivational factor of the III. class coaches. Main motivational factor of II. class coaches was interest in this sport. The motive of the I. class coaches was mainly their own ambitions. Motivational factors for coaches who themselves want to further improve their qualifications are more diverse. These in particular are personal growth, interest in sports, achieving a higher level of expertise, and the possibility of better training the athletes. There are only a few motivational factors to change the opinion of coaches when they are reluctant to improve their qualifications. These include higher financial remuneration, and improvement of the level and availability of professional education. More than half of all participants, specifically 51.35%, said that their decision not to get a higher...
Klíčová slova:
Motivace; Motivační faktory; Synchronizované plavání; Trenéři; Coaches; Motivation; Motivational factors; Synchronized swimming