Název:
Dramatické zpracování mediální tvorby v předškolním vzdělávání
Překlad názvu:
Dramatic Processing of Medial Creation in Pre-School Education
Autoři:
NOVÁČKOVÁ, Magda Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce pojednává o vlivu médií na dnešní moderní společnost {--} o významu masmédií, jejích kladných a negativních dopadech na děti, v této práci především na předškolní děti. Dále se zabývá vhodným působením rodiny a zejména mateřské školy. Druhým tématem teoretické části je dramatická výchova a její místo v předškolním vzdělávání. Tato práce chce poukázat na velký význam dramatické výchovy na vývoj jedince a to ve všech oblastech zrání. Ukázat, že dramatická výchova s dobrým vedením kvalitního učitele může dítě velmi obohatit a ukázat mu i jiné pohledy na svět, než které v dnešní době tak často prezentují právě masmédia. V Praktické části ověřujeme teoretické poznatky aplikací do praxe. Vybranou metodou dramatické výchovy {--} strukturovaným dramatem - zpracováváme klasickou pohádku a vytváříme týdenní blok pro děti z mateřské školy v Českých Budějovicích. Cílem práce je poukázat na důležitost dramatické výchovy v celkovém vývoji jedince a tím pádem i ve vývoji vnímání mediálních obsahů a na nebezpečí, které tyto obsahy představují pro naše děti. Výzkumné šetření je zpracováno na základě přímého pozorování. Praktickým výstupem práce je připravený a úspěšně vyzkoušený týdenní blok dramatického zpracování klasické pohádky Perníková chaloupka.The Bachelor thesis deals with the influence of massmedia on nowadays modern society {--} about the meaning of massmedia, its positive and negative impact on children, in this thesis first of all pre-school children. It also discusses appropriate treatment of a family and kindergarten. Second topic of the theoretical part is dramatical education and its role in pre-school system of education. This thesis wants to show the big signification of dramatical education for the development of all part of the process of maturation. We would like to prove that a well-lead dramatical education can show children different perspectives from those usually presented in massmedia. In Practical part we apply theoretical knowledge into practise. Through a chosen approach of dramatical education {--} the structured drama {--} we elaborate the classical fairy tale and launch out one week block for children from a Kindergarten in České Budějovice. The aim of the work is to show the importance of dramatical education in a development of a personality and perception of medial contents. The research is done by direct observation. Practical outcome is prepared and proved one week programme {--} the dramatical elaboration of the classical fairy tale Perníková chaloupka (Babes in the Wood). Citace: NOVÁČKOVÁ, Magda. Dramatické zpracování mediální tvorby v předškolním vzdělávání. České Budějovice, 2009. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/11809