Název:
Komunikace Ministerstva zdravotnictví České republiky během koronavirové pandemie na oficiálních sociálních sítích
Překlad názvu:
Communication of the Ministry of Health of the Czech Republic during the coronavirus pandemic on Facebook and Instagram
Autoři:
Preissová, Viktorie ; Jansa, Petra (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá komunikací Ministerstva zdravotnictví České republiky na sociálních sítích Facebook a Instagram v období koronavirové pandemie od 1. března 2020 do 31. července 2021. Vychází z teorie krizové komunikace, politické komunikace a politické marketingové komunikace na sociálních sítích. Za pomoci kvantitativní obsahové analýzy jsou zkoumána témata, formy, apely a emoční rámce analyzovaných obsahů. Z výsledků analýzy vyplývá, že se komunikace Ministerstva zdravotnictví v rámci analyzovaných facebookových příspěvků věnovala nejvíce tématu hygienických a protiepidemických opatření, zavádění a rozvolňování těchto opatření a očkování. V případě analyzovaných instagramových příspěvků se Ministerstvo zdravotnictví nejčastěji věnovalo hygienickým a protiepidemickým opatřením, míře rizika nakažlivosti v České republice a zveřejňování relevantních informací a kontaktů poskytujících relevantní informace. Nejčastěji byly publikovány příspěvky bez apelu a emočního rámce.This thesis examines the communication of the Ministry of Health of the Czech Republic on the social networks Facebook and Instagram during the coronavirus pandemic period from 1 March 2020 to 31 July 2021. It is based on the theory of crisis communication, political communication and political marketing communication on social networks. Using quantitative content analysis, the themes, forms, appeals and emotional frames of the analysed content are examined. The results of the analysis show that the communication of the Ministry of Health within the analysed Facebook posts was mostly devoted to the topic of sanitary and anti-epidemic measures, the implementation and relaxation of these measures and vaccination. In the case of the analysed Instagram posts, the Ministry most frequently addressed hygiene and anti-epidemic measures, the level of risk of contagion in the Czech Republic and the publication of relevant information and contacts providing relevant information. Posts without an appeal and emotional framework were the most frequently published.
Klíčová slova:
COVID-19; Krizová komunikace; Ministerstvo zdravotnictví; Obsahová analýza; Pandemie; Politická komunikace; Politická marketingová komunikace; Sociální sítě; Content Analysis; COVID-19; Crisis Communication; Ministry of Health; Pandemic; Political Communication; Political marketing communication; Social Media