Original title:
In-store marketingová komunikace parfumerie Sephora
Translated title:
In-store Marketing Communication of Perfume Chain Sephora
Authors:
Gajdučeňa, Darija ; Koudelková, Petra (advisor) ; Klabíková Rábová, Tereza (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavním tématem této bakalářské práce je in-store marketingová komunikace a její využití v kosmetických prodejnách parfumerie. Teoretická část práce se věnuje marketingové komunikaci v místě prodeje, využití POP a POS nástrojů, budování atmosféry v místě prodeje a využití smyslového marketingu pro ovlivnění spotřebitele v místě prodeje. Tato stručně popisuje kosmetický průmysl, jeho současnou podobu i historický vývoj konkrétních segmentů na přelomu 19. a 20. století. Praktická část práce nejprve představí parfumerii Sephora ve globálním měřítku, následně se soustředí pouze na české prodejny. Následuje popis společných rysů českých prodejen Sephora a deskripce dvou předem zvolených obchodů na Václavském náměstí a Národní třídě v Praze. Výzkumná část se věnuje analýzy dat získaných s pomocí kvalitativních rozhovorů provedených se zákazníky pražských obchodů Sephora. Cílem práce je vyhodnotit využití in- storové marketingové komunikace v kosmetických prodejnách.The main objective of this bachelor thesis is in-store marketing communication and its use in cosmetic stores. The theoretical part of the thesis deals with in-store marketing communication, the use of POP and POS tools, building the atmosphere at the point of sale and the use of sensory marketing to influence the consumer in stores. This briefly describes the cosmetics industry, its current form and the historical development of specific segments at the turn of the 19th and 20th century. The practical part of the thesis first introduces Sephora perfumery on a global scale, then focuses only on Czech stores. This is followed by a description of the common features of Czech Sephora stores and a description of two pre-selected stores on Václavské náměstí and Národní třída in Prague. The research part is devoted to the analysis of data obtained with the help of qualitative interviews conducted with customers of Prague Sephora stores. The aim of the thesis is to evaluate the use of in-store marketing communication in cosmetic stores.
Keywords:
cosmetics; in-store marketing; POP; POS materials; sensory marketing; Sephora; store; in-store marketingová komunikace; kosmetika; multisenzorický marketing; POP; POS nástroje; prodejna; Sephora; smyslový marketing
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/173951