Original title:
Pocovidové změny v pohybové aktivitě dětí ve škole.
Translated title:
Pocovidic changes in physical activity of children at school.
Authors:
Legová, Tereza ; Peřinová, Radka (advisor) ; Musálek, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Pocovidové změny v pohybové aktivitě dětí ve škole Cíle: Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda a jak byla implementována doporučení ČŠI Inspirace pro podporu pohybových dovedností žáků v rámci různých školních aktivit v průběhu školního roku 2021/2022 na českých základních školách během každodenního režimu žáků ve školách mimo hodiny tělesné výchovy. Metody: Praktická část je založena na dotazníku vytvořeném v Google Forms, který zjišťuje aktuální stav podpory pohybových aktivit (dle doporučení ČŠI) a porovnává ho se stavem před propuknutím pandemie covid-19. Dotazník byl rozeslán stratifikovanému výběru škol pomocí online služby Mailchimp. Výsledky byly statisticky zpracovány v aplikaci Tabulky Google. Výsledky: Většina oslovených škol je s doporučením ČŠI Inspirace pro podporu pohybových dovedností žáků v rámci různých školních aktivit seznámena a aplikuje ho do praxe. Školy, které aplikují toto doporučení ČŠI, byly už před propuknutím pandemie covid-19 celkově aktivnější v podpoře pohybových aktivit žáků. Školy, které aplikují doporučení ČŠI i ty, které ho neaplikují do praxe, měly úroveň podpory pohybových aktivit ve školním roce 2021/2022 srovnatelnou a nižší, než tomu bylo před propuknutím pandemie covid-19. Neprokázalo se tedy, že by školy ve školním roce 2021/2022 více...Title: Post covid changes in childrens' physical activity at school Objectives: The aim of this diploma thesis was to find out whether and how the recommendations of ČŠI Inspiration for the support of pupils' movement skills in various school activities were implemented in Czech schools during the daily regime except physical education classes in the school year 2021/2022. Methods: The practical part is based on a questionnaire created in Google Forms, which finds out the current state of support for physical activities (according to ČŠI recommendations) and compares it with the state before the covid-19 pandemic. The questionnaire was sent to a stratified selection of schools using an online service called Mailchimp. The results were statistically processed in Google Spreadsheets. Results: Most of the addressed schools are acquainted with the recommendations of ČŠI Inspiration for the support of pupils' movement skills in various school activities and apply it in practice. Prior to the outbreak of the covid-19 pandemic, schools already implementing this ČŠI recommendation were then generally more active in supporting pupils' physical activities in the schools year 2021/2022. Both the schools that apply the ČŠI recommendations and those which do not showed a similar level of support for physical...
Keywords:
active use of breaks; outdoor education; pandemic covid-19,active tranport; physical education; supplementary organization form; aktivní využívání přestávek; doplňková organizační forma; pandemie covid-19,aktivní transport; tělesná výchova; výuka v přírodě
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/174080