Název:
Multiplayer hra s rozšířenou realitou
Překlad názvu:
Augmented-reality Multiplayer Game
Autoři:
Čermák, Michal ; Zavoral, Filip (vedoucí práce) ; Forst, Libor (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] With the advent of COVID-19, there have sprung up phone applications that track the contacts of its users. A bad accuracy of location-based proximity at close range, especially indoors, drove developers to look for other means of obtaining the device proximity. Bluetooth came as a logical pick as all phones have it. In this thesis, we have created a phone framework that uses GPS and Bluetooth to acquire accurate proximity of its players. The proximity retrieval and common server functionality have been encapsulated into a general-purpose library that is used in the implementation of a simple augmented reality game. We have conducted experiments on the game showing how Bluetooth-based and GPS-based proximity behaves. Then we have discussed when to choose one over the other. 1S příchodem infekce COVID-19 se objevily aplikace na trasování svých uživatelů. Velká nepřesnost vzdálenosti uživatelů počítané z jejich pozice způsobila, že vývojáři hledali jiné způsoby jak ji získat. Bluetooth se stal oblíbenou alternativou, protože fun- guje prakticky na všech mobilních telefonech. V této práci jsme vytvořili framework pro mobilní aplikace, který používá GPS a Bluetooth pro získávání vzdálenosti svých uživatelů. To a další funkce často vyžadované od serveru jsme začlenily do knihovny, která se dále použila k implementaci jednoduché hry s rozšířenou realitou. Na této hře jsme otestovali jak se chová vzdálenost spočítaná z GPS a z Bluetooth. Nakonec jsme zhodnotily kdy je výhodné použít kterou technologii. 1
Klíčová slova:
Bluetooth|GPS|vzdálenost; Bluetooth|GPS|proximity