Original title:
Návrh obchodní strategie se zaměřením na zero waste filosofii pro značku Manufaktura
Translated title:
A business strategy proposal for the Manufaktura brand with zero waste philosophy
Authors:
Ročková, Veronika ; Koudelková, Petra (advisor) ; Rosenfeldová, Jana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce "Návrh obchodní strategie se zaměřením na zero waste filozofii pro značku Manufaktura" se zabývá analýzou problematiky odpadového materiálu na poli kosmetického průmyslu a nabízí jednu z možností řešení tohoto problému pro českou kosmetickou značku Manufaktura. V teoretické části práce vysvětluje základní pojmy spojené s fungováním životního stylu bez obalu, prezentuje značku Manufaktura, její hodnoty a historii, a ukazuje příklady fungujících alternativ na poli udržitelné pečující kosmetiky. Teoretická část práce také vysvětluje důležitost obchodní a marketingové strategie a strategického plánování celkově. Praktická část práce přináší návrh obchodní strategie zaměřené na implementaci stáčeného programu pro několik produktů pečující kosmetiky. Na základě poznatků z provedeného kvalitativního marketingového výzkumu představuje vhodný postup pro implementaci tohoto typu prodeje a přináší řešení na vzniklá úskalí s ním spojená.The bachelor's thesis "A business strategy proposal for the Manufaktura brand with zero waste philosophy" deals with an analysis of the problem of waste material from the field of the cosmetics industry and offers one of the many possible solutions to this problem for the Czech cosmetics company Manufaktura. In the theoretical part of the thesis, the basic terms connected to the zero-waste lifestyle are explained, the Manufaktura brand is presented, as are its values and history and examples of functioning alternatives on the field of sustainable caring cosmetics are shown. The theoretical part of the thesis also explains the importance of a sales and a marketing strategy and of strategy planning overall. The practical part of the thesis brings forth a draft of a business strategy aimed at implementing a draught cosmetics programme for several caring cosmetics products. Based on the findings from the performed qualitative marketing research, it brings forth a suitable approach for implementing this type of a sales practice and also brings solutions to the arisen pitfalls connected to it.
Keywords:
caring cosmetics; marketing strategy; packaging management; strategy; zero waste; marketingová strategie; obalové hospodářství; pečující kosmetika; strategie; zero waste
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/174182