Název:
Konstrukce obrazu těla známých osobností ve vybraných českých online bulvárních médiích se zaměřením na body shaming
Překlad názvu:
The construction of body image of well-known celebrities in selected Czech online tabloid media with a focus on body shaming
Autoři:
Martínková, Veronika ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na problematiku body shamingu a konstrukce obrazu těla známých českých osobností ve vybraných online bulvárních médiích - Blesk.cz, Extra.cz a Super.cz, které patří mezi nejčtenější české online bulvární servery. V teoretické části se zabýváme charakteristikou tématu, definicí stěžejních a souvisejících pojmů a také se pokoušíme problematiku body shamingu kontextualizovat pomocí teorie objektifikace, teorie konstrukce reality a také pojmy jako je konzumerismus a normalita. V neposlední řadě se teoretická část zabývá genderovými a psychologickými rovinami, jakož i definicí bulvárních médií a popisem body shamingových tendencí, které články bulvárních médií nezřídka obsahují. Na teoretickou část práce navazuje analytická část, ve které uvádíme důvody výběru kvalitativní obsahové analýzy a ozřejmujeme, proč jsme se rozhodli analyzovat námi vybrané osobnosti. Poté se již práce zabývá podrobnou analýzou a kategorizací nalezených tendencí - a to jak body shamingových, tak pozitivních či neutrálních, které sledovaná média v analyzovaných letech u vybraných osobností k popisu jejich vzhledu aplikovala. Cílem analýzy bylo zodpovězení tří výzkumných otázek - Jakým způsobem informují bulvární servery Blesk.cz, Extra.cz a Super.cz ve svých textech o vzhledu Ewy Farné, Vojtěcha...The diploma thesis focuses on the issue of body shaming and the construction of body image of well-known Czech personalities in selected online tabloid media - Blesk.cz, Extra.cz and Super.cz, which are among the most read online Czech tabloids. In the theoretical part, we deal with the characteristics of the topic, the definition of key and related concepts, and we also try to contextualize the issue of body shaming using the theory of objectification, the theory of construction of reality, and concepts such as consumerism and normality. Last but not least, the theoretical part deals with gender and psychological levels, as well as defining tabloid media and describing the body shaming tendencies that tabloid media articles not infrequently contain. The theoretical part of the thesis is followed by an analytical part, in which we present the reasons for choosing qualitative content analysis and explain why we decided to analyse our selected personalities. After that, the thesis deals with a detailed analysis and categorization of the found tendencies - both shaming points and positive or neutral ones - that the studied media applied to the selected personalities to describe their appearance in the analyzed years. The aim of the analysis was to answer three research questions - How do the tabloids...