Název:
Traffic - hra se simulací silniční sítě
Překlad názvu:
Traffic - Road Network Simulation Game
Autoři:
Kripner, Matěj ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Švancara, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce byla implementace mobilní hry Traffic, ve které hráč ovládá auto a projíždí herním světem po silniční síti. Její základní princip vychází z naší vize hry simulující řízení, která by obohatila nabídku již existujících her. Tato vize se ukázala jako příliš komplexní, a proto jsme z jejích funkcionalit vybrali pouze podmnožinu, přičemž jsme dbali na zachování rozšiřitelnosti směrem k původní vizi. Jako cílovou platformu jsme zvolili systém Android a jako implementační nástroj engine Unity spolu s jazykem C#. Ve výsledné hře je hráč v roli taxikáře, tj. převáží lidi na jimi určené destinace. Podle kvality jednotlivých jízd získává peníze a hodnocení. Při tom projíždí světem obsahujícím silnice, křižovatky, chodníky, budovy a chodce. Herní svět je připraven na modifikaci herním návrhářem, který ne nutně umí progra- movat. Návrhář silnicím a chodníkům přiřazuje libovolný tvar daný Bézierovou křivkou a silnice pak spojuje do křižovatek. Tvar křižovatek se automaticky určí z tvaru navazu- jících silnic. 1The goal of this thesis was to implement the mobile game Traffic, in which the player controls a car and navigates through a road network. The general concept of the game is based on our vision of a game simulating the experience of driving that would be different from similar existing games. This vision proved to be overly complex. Therefore, we selected only a subset of its features while ensuring that the resulting game can serve as a basis for future extension towards the original vision. We targeted the Android operating system and used the Unity game engine and C# for implementation. In the resulting game, the player acts as a taxi driver, i.e. they pick up customers and drop them off at designated locations. The player receives game money and rating based on the quality of each ride. The game world contains roads, intersections, sidewalks, buildings and pedestrians. The game world can be edited by a game designer with no programming skills. The designer can shape the roads and sidewalks using Bézier curves and connect roads into intersections. The shape of intersections is generated automatically. 1
Klíčová slova:
Unity|.NET|silniční síť|Bézierova křivka; Unity|.NET|road network|Bézier curve