Název:
Strategické řízení a tvorba strategie podniku
Překlad názvu:
Strategic management and development of business strategy
Autoři:
KLOUZALOVÁ, Martina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce bylo posouzení činnosti strategického managementu ve vybraném výrobním podniku. Zkoumaný objekt, podnik A, se zabývá všeobecnou zakázkovou výrobou pro strojírenský průmysl. Veškeré analýzy (finanční analýza, SWOT analýza, STEP analýza) byly provedeny v letech 2006 až 2008 . Na těchto základech byly stanoveny předpoklady budoucího vývoje. Tyto předpoklady ovlivňovaly faktory z vnějšího i vnitřního prostředí podniku. Byly stanoveny tři varianty budoucího vývoje, a to likvidace konkurence, spolupráce s novým dodavatelem a vstup na nové trhy. Strategičtí manažeři podniku A svůj úspěch vidí v růstu podniku, ve zlepšování kvality svých výrobků, ve snižování nákladů, v rychlosti plnění zakázek a ve včasném placení odběratelů. Jedině pomocí těchto faktorů lze dosáhnout kladného výsledku hospodaření. The aim of this thesis has been to assess the activities of strategic management in the production plant. An inspected object, the firm A, is engaged in cystom manufacturing for the general engineering industry. All the analysis (a financial analysis, a SWOT analysis, a STEP analysis) were performed between 2006 and 2008. On these basis were established assumptions of future develeopment. These assumptions affected the factors of external and internal environment of business. There were presented three options for future development, i.e. the destructions of competition, the cooperation with nex suppliers in the business growth, the improvement of the quality of thein products, in the cost reduction, in the quick fullfillment of contracts and in the timely payment from the customers. Only with these factors can be achieved positive economic results.
Klíčová slova:
strategický management; strategie podniku; varianty budoucího vývoje; business strategy; options for future development; strategic management Citace: KLOUZALOVÁ, Martina. Strategické řízení a tvorba strategie podniku. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/15082