Název:
Interakce a komunikace v organizaci
Překlad názvu:
Interaction and communication in the organization
Autoři:
MATEJOVÁ, Petra Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jestli komunikace v organizaci a vztahy mezi pracovníky mají vliv na efektivitu práce ve firmě. V teoretické části bylo přiblíženo, co je to komunikace, její druhy, funkce etc. Další na co bylo poukázáno, jsou interakce a asertivita. V praktické části je popsán způsob výzkumu, který byl prováděn kvantitativní a kvalitativní metodou v pobočce České pošty Písek 1. Dotazníky byly rozdány mezi řadové pracovníky a rozhovory se prováděly s vedoucími pracovníky. Také bylo provedeno pozorování. Ze získaných dat výzkumu byla potvrzena hypotéza. Velmi důležité jsou kvalitní informace, komunikace a dobré vztahy mezi pracovníky. Doporučení, která jsem vytvořila pro firmu, se zaměřují na hodnocení pracovníků, dále na zmiňovanou kvalitu, množství informací a na jejich včasné šíření. Změna strategie a definování cílů, které by zaměstnance celé České pošty, s.p. lépe informovalo o budoucích pracovních změnách. Zaměstnanci by pracovali efektivněji. The main target of this work was to found out if efficiency of communication in organization and worker relations impact company work. In the theoretic part, it was approached what communication is, its varieties, functions etc. Another thing I pointed out are interactions and assertivity. In the practic part there is depicted a way of research that was carried out by quantitative and qualitative method in the Czech post office subsidiary Písek 1. Questionnaires were handed out among ordinary workers and interviews proceeded with executives. Surveillance was made as well. From facts that were acquired by research the hypothesis was confirmed. Good-class information, communication and good worker relations are very important. Recommendations, which I created for company, are focused on workers rating, furthermore on alluded information quality and their amount and on well-timed spreading of them. Change of strategy and targets definition, what would give better information about future work changes to employees of all Czech post office, s.e. Employees would work more effectively.
Klíčová slova:
asertivita; interakce mezi pracovníky; komunikace; komunikace v organizaci; assertivity; communication; communication in the organization; interaction among employees Citace: MATEJOVÁ, Petra. Interakce a komunikace v organizaci. České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/15043