Název:
Komparace jednotnosti komunikace koalic Piráti a Starostové a SPOLU před sněmovními volbami 2021
Překlad názvu:
Comparison of the unity of communication of the coalitions Pirates and Mayors and Together before the legislative elections 2021
Autoři:
Růžička, Adam ; Hájek, Lukáš (vedoucí práce) ; Jüptner, Petr (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá komparací jednotnosti komunikace dvou předvolebních koalic vzniklých před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2021. Prvním aktérem je koaliční uskupení České pirátské strany a hnutí Starostové a nezávislí (STAN). Druhým je koalice SPOLU složena z Občanské demokratické strany (ODS), KDU-ČSL a TOP 09. Práce je zpracována na bázi komparace, která byla učiněna pomocí obsahové analýzy předvolebních kampaní. Cílem bylo zjistit, jakým způsobem utvářely koalice jednotnou komunikaci během předvolební kampaně. Po úvodním představení tématu jsou přiblíženy teoretické pojmy z oblasti politické komunikace, politického marketingu, volebních kampaní a předvolebních koalic. Krátce je představena charakteristika a vývoj koaličních aktérů a motivace vzniku předvolebních koalic. Z komparace vyplývá, že koalice zvolily rozdílný přístup k jednotné komunikaci. Strany koalice SPOLU se snažily nadále budovat vlastní politické značky, které se následně pokusily promítnout do společné koaliční značky, což vedlo k větší etablovanosti a známosti této formace. Koalice Piráti a Starostové byla v dílčích částech komunikace méně jednotná, subjekty ztrácely svou vlastní identitu i voličskou podporu. Na menší integritu koalice Piráti a Starostové měla vliv také dezinformační kampaň a nejednotnost v...The bachelor thesis deals with the comparison of the unity of communication of the pre- electoral coalitions formed before the Czech legislative elections in 2021. The first coalition consists of the Czech Pirate Party and the Mayors and Independents movement (STAN). The second coalition called "Together" encompasses the Civic Democratic Party (ODS), the KDU- ČSL, and the TOP 09. The thesis uses a comparative method that takes into account the content analysis of the electoral campaigns. The aim was to find out how the coalition parties formed a unified communication during the pre-election campaign. After the introduction, the theoretical framework includes political communication, political marketing, election campaigns, and pre- electoral coalitions. There is a brief introduction to the characteristics and development of coalition subjects and the motivation for creating pre-electoral coalitions. The comparison shows that the coalitions have chosen a different approach to unified communication. The parties of the Together coalition continued to try to build their political brands, which subsequently tried to project into a united coalition brand. This led to better establishment and awareness of this formation. The Pirates and Mayors were less united in the partial aspects of the communication,...