Original title:
Spotřební chování na trhu s masnými výrobky
Translated title:
Consumer behaviour on the meat products market
Authors:
PROKOPOVÁ, Lenka Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem mé diplomové práce bylo provést analýzu spotřebního a nákupního chování na trhu s masem a masnými výrobky. Na základě této analýzy pak doporučit spotřebitelům výrobky s ohledem na různá stravovací doporučení. Pro sepsání své práce jsem využila studium odborné literatury a sběr sekundárních dat. Sekundární data jsem získala provedením dotazníkového šetření. Z dotazníkového šetření vyplynulo, jaké je v České republice spotřební a nákupní chování na trhu s masem a masnými výrobky. Údaje získané dotazníkovým šetřením jsem zpracovala do grafů, aby byly výsledky přehledné. Grafy jsem slovně ohodnotila. V další části práce jsem se zabývala tím, zda se spotřebitelé řídí stravovacími doporučeními, která se týkají konzumace masa a masných výrobků. S těmito doporučeními jsem porovnala výsledky výzkumu a vytvořila jsem konkrétní stravovací doporučení.The main object of my dipoloma work was to analyse consumer`s and shopping behaviour on the market with meat and meat products. Then on the basis of this analysis I should recommend products with consideration of various consumable recommendations to product consumers. For making up this work I have used the study of expert literature as well as the collection of secondary sources. I have obtained the secondary sources by carrying out the questionnaire investigation. From this questionnaire investigation the real consumer`s and shopping manners on the market with meat and meat products in the Czech Republic emerged. I have compiled the informations acquired by the investigation into graphs so that the results were well-arranged. In addition I have analysed the graphs in words. In the next part of my work I was pursueing whether the consumers follow the consumable recommendations concerning meat and meat products consumption. I have compared these recommendations with the research results and I have formulated a concrete consumable recommendation.
Keywords:
buying behavior; consumer; consumer behavior; consumer research; meat; meat products; masné výrobky; maso; nákupní chování; spotřebitel; spotřebitelský výzkum; spotřební chování Citation: PROKOPOVÁ, Lenka. Spotřební chování na trhu s masnými výrobky. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/14897