Název:
Zařízení pro testování komponent zavěšení
Překlad názvu:
Rig for Testing Suspension Components
Autoři:
Nedoma, David ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Vývoj automobilního zavěšení vyžaduje optimalizaci jízdního komfortu, odolnosti zavěšení vůči prostředí, redukci neodpružených hmot, ovladatelnosti vozidla. Tyto požadavky často vyžadují protichůdná řešení a při řešení je nutné přistupovat ke kompromisům. Odolnost zavěšení je vhodné ověřit již při vývoji vozidla. Za tímto účelem se konstruují mnohá zkušební zařízení. Tato práce se zabývá konstrukcí zařízení pro zkoušení pevnosti automobilního zavěšení. Diplomová práce přináší přehled již vyráběných řešení, probírá jejich konstrukci a přináší návrh vlastního zařízení a pevnostní kontrolu jednotlivých částí Dále je v práci vypracován postup zkoušení podvozkových komponentů. V poslední kapitole jsou nastíněny myšlenky pro další možný vývoj tohoto zařízení
Development of car suspensions needs optimalisation of comfort, durability over external conditions, reduction of un-sprung mass, car handling. This requirements often need contradictory solutions and during solving it is necessary to take compromises. Verification of durability of car suspension is better while developing the whole car. Therefore, many solutions of car suspension test rigs are created. This thesis brings summary of existing solutions and their construction. This thesis brings its own solution of the suspended test equipment, strength calculations of main components. You can find here procedure of testing components on this test rig as well. Written ideas for future development of this rig are mentioned in last chapter
Klíčová slova:
náprava; pevnost zavěšení; vedení kola; zavěšení; zkušební stav; zkušební zařízení; axle; car suspension; durability of suspension; handling; test rig
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/207697