Original title:
Návrh a implementace hry pro konzoli Nintendo Game Boy
Translated title:
Design and Implementation of a Game for Nintendo Game Boy
Authors:
Krejčíř, Štěpán ; Polášek, Tomáš (referee) ; Čadík, Martin (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato bakalářská práce čtenáře stručně seznamuje s kontextem, v jakém byla na trh uvedena přenosná herní konzole Nintendo Game Boy. Zaměřuje se na způsob vývoje pro tuto konzoli, uvádí vlastnosti konzole, které je důležité znát pro psaní efektivního kódu a navrhuje řešení k některým častým problémů. V praktické části je popsán návrh a implementace rytmické hry pro Game Boy s využitím jazyka C a toolkitu GBDK-2020.
This bachelor's thesis briefly introduces the reader to the context surrounding the launch of the handheld console Nintendo Game Boy. It focuses on the development process for this console, lists the console's quirks that are essential to know in order to write effective code, and suggests solutions to some common problems. The practical part describes the design and implementation of a rhythm game for Game Boy using C language and GBDK-2020 toolkit.
Keywords:
8-bit; C language; game; Game Boy; game console; game design; game development; GBDK; handheld; Nintendo; 8-bit; Game Boy; GBDK; handheld; herní konzole; hra; jazyk C; Nintendo; návrh her; vývoj her
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/207499