Název:
Komunikace sluchově postižených v rámci vzdělávacího procesu
Překlad názvu:
Comunication of Auditory Disabled Children within the Educational Proces
Autoři:
TRMALOVÁ, Hana Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá sluchově postiženými dětmi v rámci vzdělávacího procesu. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První, teoretická část, popisuje druhy, úrovně diagnózu, zdravotní pomůcky, způsoby komunikace a vzdělávání sluchově postižených lidí. Druhá, praktická část, byla zpracována na základě výzkumu ve speciální škole, kde byl učitelům podán dotazník. Cílem průzkumu bylo zjistit nejčastější formu komunikace dětí se sluchovým postižením a způsob jakým se tyto dětí učí. This project focuses on the comunication of auditory disabled children within the educational process. This project is divided into two section. The first part is theoretical and describes the kinds, levels, diagnostics, compensatory tools, ways of comunication and education of auditory disabled people. For this task was used scientific literature listed on the page n. 68 of this project. The practical part was being done in form of questionnaire and a research at special schools. The questionnaire was given to the teachers who teach there. The goal of the research was to find out what the most used way of comunication of auditory disabled children is and how those children learn.
Klíčová slova:
komplexní péče; možnosti komunikace; rehabilitace; sluchová protetika; sluchové postižení; vzdělávání; comunication; education; hearing aid; hearing impairmant; komplete care; rehabilitation Citace: TRMALOVÁ, Hana. Komunikace sluchově postižených v rámci vzdělávacího procesu. České Budějovice, 2009. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/14536