Original title:
Mobilní hra pro procvičení anglické slovní zásoby
Translated title:
Mobile Game for Practicing English Vocabulary
Authors:
Hubík, Antonín ; Kanich, Ondřej (referee) ; Dyk, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
eng Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[eng][cze]
Cílem této práce je navrhnout a implementovat multiplatformní vzdělávací mobilní hru pro procvičování a rozšiřování anglické slovní zásoby. Hra je založena na pravidlech slovní kopané a jí podobných her se slovy a obsahuje minimální prototyp režimu online hry dvou hráčů proti sobě. Aplikace využívá platformu .NET, kde je implementována v jazycích C# a XAML. Části řešení dostatečně připravené pro produkční prostředí byly nasazeny s využitím vhodných cloudových služeb Microsoft Azure. Aplikace na Android byla publikována lokálně a ozkoušena na vybrané skupině uživatelů v rámci uzavřeného testování. Výsledky testování posloužily k určení stavu řešení v okamžiku dokončení práce a na na jejich základě byla navržena možná vylepšení nad rámec technických nedostatků a omezení.
The goal of this thesis is to design and implement a multi-platform educational mobile game for practicing and expanding English vocabulary. The game is based on the rules of word chain and similar word games and implemented as a minimal prototype of an online player versus player mode. The application is implemented in C# and XAML, making use of the .NET platform. Parts of the solution, which were ready for production environment, were deployed making use of suitable Microsoft Azure Cloud services . An Android version of the application was published locally and tried on a selected group of users in closed testing. Results of the testing have determined the state of the solution upon completing the thesis and have been used as basis for proposing further improvements above current technical shortcomings and limitations.
Keywords:
.NET; Android; angličtina; Azure; C#; cloud; mobilní aplikace; serverless; slovní kopaná; slovní zásoba; vzdělávací hra; Webová služba; Xamarin; .NET; Android; Azure; C#; cloud; educational game; English; mobile application; serverless; vocabulary; Web service; word chain; Xamarin
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/207326