Original title:
Generování a úprava 3D terénu podle map
Translated title:
Terrain Generation and Adjustement
Authors:
Oplatek, Tomáš ; Matýšek, Michal (referee) ; Starka, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Cílem této práce bylo vytvoření takové aplikace, která koncovému uživateli dovolí vygenerovat libovolnou oblast na zemi jako 3D mapu, kterou si bude uživatel moct prohlédnout a seznámit se s touto oblastí, než se tam případně vydá. Aplikace byla vyvíjena jako desktopová aplikace v jazyce C++ s využitím OpenGL na zobrazení výsledku a Qt frameworku na uživatelské rozhraní. Přínosem aplikace je, že dovoluje nastavit například hustotu vegetace, a uživateli se tak zobrazí i běžně skryté cesty, a i na méně známých místech poskytuje reálné cesty.
The goal of this thesis was to create an application, which allows the end user to generate any area on earth as a 3D map, which they could look at and get to know, before they set out on a journey there. The application was developed as a desktop application in the C++ language with the use of OpenGL to render the result and Qt framework for user interface. Added value of this application is, that it allows to set for example the density of vegetation, so that small paths, that are usually hidden are visible and it provides real paths even in lesser known areas.
Keywords:
3D map; C++; deferred shading; desktop application; OpenGL; polygon triangulation; post-process effects; procedural generation; 3D mapa; C++; deferred shading; desktopová aplikace; OpenGL; procedurální generace; triangulace polygonu; post-process efekty
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/207205