Název:
Dokumentace skutečného provedení železniční stavby v souvislostech BIM
Překlad názvu:
Elaboration of documentation of the actual construction of the railway construction in the context of BIM
Autoři:
Vystavěl, Ondřej ; Raška, Jakub (oponent) ; Bureš, Jiří (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Práce se zabývá tvorbou geodetické části dokumentace skutečného provedení stavby (G-DSPS) Rekonstrukce zastávky Šumice a procesem jejího přepracování do prostředí Building Information Modelling (BIM). V první části práce je řešeno vyhotovení G-DSPS podle standardizovaných interních předpisů Správy železnic (SŽ). Ve druhé části práce je řešen převod G-DSPS do prostředí BIM. Podoba v BIM je v současné době pro liniové stavby ve stavu zrodu, proto bylo nutné analyzovat současný stav z dostupných informací, zejména z dokumentů a webinářů Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) a školení Správy železnic. Některé z analyzovaných možností tohoto převodu byly vyzkoušeny s využitím dat G-DSPS. Výsledkem práce je vypracovaná G-DSPS dle platných předpisů SŽ a její následné převedení do prostředí BIM. Nejdůležitějším zjištěním práce je, že tento převod možný je, ale v současnosti silně neefektivní se spoustou technických úskalí, které bude potřeba, do doby spuštění procesu zadávání veřejných zakázek v BIM, vyřešit.
The thesis deals with the creation of the geodetic part of the as-built documentation (G-DSPS) of the Reconstruction of the Šumice stop and the process of its reworking into the Building Information Modelling (BIM) environment. The first part of the thesis deals with the creation of the G-DSPS according to the standardised internal regulations of the Railway Administration (SŽ). The second part of the thesis deals with the conversion of the G-DSPS into the BIM environment. The form in BIM is currently in a nascent state for transport constructions, therefore it was necessary to analyse the current state from available information, especially from documents and webinars of the State Fund for Transport Infrastructure (SFDI) and training courses of the Railway Administration. Some of the options analysed for this transfer were tested using G-DSPS data. The result of the thesis is a developed G-DSPS according to the valid regulations of the Railway Administration and its subsequent transfer to the BIM environment. The most important finding of the thesis is that this conversion is possible, but currently highly inefficient with a lot of technical pitfalls that will need to be resolved by the time the procurement process in BIM is launched.
Klíčová slova:
geodetická část dokumentace skutečného provedení stavby; informační modelování staveb; společné datové prostředí; železniční stavba; building information modelling; common data environment; geodetic part of the as-built documentation; railway construction
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/206915