Original title:
Neeukleidovské geometrie a počítačové hry
Translated title:
Non-Euclidian Geometries in Computer Games
Authors:
Jůda, Štěpán ; Hůlka, Tomáš (referee) ; Dobrovský, Ladislav (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2022
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Práce se zabývá vznikem a popisem neeukleidovské geometrie a jejím rozdělením na hyperbolickou a eliptickou. Dále pojednává o chování geometrických prvků z eukleidovské geometrie v neeuklidovských geometriích. Práce dále popisuje využití neeukleidovské geometrie v dnešním světě. Dalším předmětem této práce je klasifikace počítačových her, které využívají neeukleidovskou geometrii. Posledním bodem je pak postup tvorby vlastní počítačové hry.
The work deals with the origin and description of non-Euclidean geometry and its division into hyperbolic and elliptic non-Euclidean geometry. It also discusses the behavior of geometric elements from Euclidean geometry in non-Euclidean geometries. Another subject of this work is the classification of computer games that use non-Euclidean geometry. The last point is the process of creating my own computer game.
Keywords:
ellipse; Euclidean geometry; hyperbole; non-Euclidean geometry; recursion; unreal geometry.; elipsa; Eukleidovská geometrie; hyperbola; neeukleidovská geometrie; nereálná geometrie.; rekurze
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/205905