Název:
Využití korespondenční analýzy v marketingu
Překlad názvu:
Use of correspondence analysis in marketing
Autoři:
TONDLOVÁ, Kateřina Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Pro mou bakalářskou práci jsem nejprve provedla vlastní marketingový výzkum, který se týkal mobilních telefonů. Respondenti odpovídali na dotazník, který jsem si předem pro tyto účely vytvořila. Díky tomuto marketingovému výzkumu jsem získala informace o tom, co vlastně lidé od mobilních telefonů očekávají, podle čeho si mobilní telefony vybírají, kolik peněz za mobilní služby i mobilní aparáty utrácejí, jaké mají mobilní operátory a mnoho dalších informací. Jednotlivé uživatele mobilních telefonů jsem pak zařadila do skupin ať už podle věku, zaměstnání, příjmu či jiného znaku. Po té jsem se pomocí korespondenční analýzy snažila zjistit, zda existuje nějaká závislost mezi těmito skupinami a ostatními znaky, jako např. kolik provolají peněz, co od mobilních telefonů očekávají, jakého mají operátora, jakou mají značku mobilního telefonu atd. Pomocí korespondenční analýzy jsem tedy zjišťovala vzájemnou závislost výsledků získaných ve vlastním marketingovém výzkumu. Na základě výsledků této korespondenční analýzy jsem pak mohla doporučit mobilním operátorům a výrobcům mobilních telefonů, na jaké skupiny uživatelů by se měli zaměřit. Výrobci mobilních telefonů pak budou moci díky tomuto doporučení zlepšit vlastnosti a funkce svých výrobků přesně podle požadavků zákazníka a tím by mohli i zvýšit prodej svých výrobků. Když by se i mobilní operátoři zaměřili na takové cílové skupiny, které jsou podle výsledků mé práce pro ně klíčové, mohli by pak pro tyto cílové skupiny vytvořit lepší a levnější tarify. Tím by mohli získat náklonnost takovýchto skupin a získat tím nové uživatele pro svou mobilní síť. Když by se tito výrobci a operátoři mobilních telefonů zachovali podle mého doporučení, mohli by i uživatelé mobilních telefonů ušetřit za mobilní služby díky levnějším a lepším tarifům. Dále by pak jejich mobilní telefony měly přesně takové funkce a vlastnosti, které od nich požadují. Tím by byla na trhu mobilních telefonů a služeb spokojenost na straně nabídky i poptávky.At first for my bachelor thesis was conducted my own marketing research, which was focused on mobile phones. Respondents filled the questionnaire, which was previously created for this purpose. With this marketing research, I received information about what people expect from mobile phones, according to what type of the mobile phones are bought, how much money on mobile services and mobile devices are spent, which mobile operators are using and much more. Individual users of mobile phones were placed into groups either by age, occupation, income or any other character. Then I tried using correspondence analysis to determine whether there is any relationship between these groups and other features, such as how much money pay per call, what they expect from mobile phones, which operator they have, which brand of mobile phone are using, etc. With correspondence analysis, I have investigated the mutual dependence of the results, which were obtained in my own marketing research. Based on the results of correspondence analysis, I was able to recommend to mobile operators and manufacturers of mobile phones, on which user groups should focus on. Mobile phone manufacturers will be able, thanks to the recommendation, to improve the features and functionality of its products strictly according to customer requirements and might even increase sales of their products. When would be the mobile operators focus on those target groups that are based on the results of my work for them the key, they could then create a better and cheaper fares for these target groups. This could get affection of such groups and thus gain new users for its mobile network. When would these manufacturers and mobile operators to preserve in my recommendation, they could also save costs of mobile users for mobile services due to cheaper and better fares. Furthermore, the mobile phones should have their exact functions and features, which are required from them. This would be on the market of mobile phones and service satisfaction on both the supply and demand.
Klíčová slova:
dotazník; korespondenční analýza; korespondenční mapa; marketingový výzkum; trh mobilních telefonů; correspondence analysis; marketing research; questionnaire; the corresponding map; the mobile phone market Citace: TONDLOVÁ, Kateřina. Využití korespondenční analýzy v marketingu. České Budějovice, 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/18979