Original title:
Využití metody co-teachingu ve vzdělávání v ČR
Translated title:
The use of co-teaching in the education in the Czech Republic
Authors:
Stepanova, Snezhana ; Svobodová, Zuzana (advisor) ; Dostálová, Vladimíra (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2022
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na zkoumání průběhu výuky metodou co-teachingu v hodinách anglického jazyka na ZŠ v Praze (respektive na druhém stupni vybrané ZŠ). Zabývá se specifiky spolupráce co-teacherů a realizací co-teachingu v hodinách angličtiny v české škole se zaměřením na zkoumaní toho, jak jsou naplňovány kompetence definované pro efektivní co- teaching. Teoretická část práce je zaměřena na úvod do problematiky co-teachingu v dnešní době a vymezení jeho charakteristik. V praktické části jsou reprezentována data získaná prostřednictvím metod interview, dotazníků a pozorování, jejichž cílem bylo analyzovat průběh co-teachingu v hodinách angličtiny a zjistit, na jaké úrovni co-teacheři ovládají kompetence vymezené pro efektivní co-teaching.The work focuses on the investigation of the usage of co-teaching methods in English language classes at the primary school in Prague (respectively at the second level of the selected primary school). It deals with the specifics of co-teachers' cooperation and the implementation of co- teaching in English classes in a Czech school with a focus on examining how the competences defined for effective co-teaching are fulfilled. The theoretical part of the work is concentrated on the introduction to the nature of co-teaching nowadays and on the defining the co-teaching characteristics. In the practical part, the data obtained through interview methods, questionnaires and observations are represented to analyse the course of co-teaching in English classes and to find out at what level co-teachers master the competences defined for effective co-teaching.
Keywords:
co-teachers; Co-teaching; competencies; CTIME model; PDSA cycle; primary school; co-teacheři; Co-teaching; cyklus PDSA; kompetence; model CTIME; modely co-teachingu; základní škola
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/172591