Original title:
Návrh strategického rozvoje společnosti působící v oblasti prodeje krmiv pro psy
Translated title:
The Strategic development Proposal of a Company Operating in the Field of Dog Food Sales
Authors:
Kroutilíková, Jana ; Kaňovská, Lucie (referee) ; Bumberová, Veronika (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2022
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá zpracováním návrhu potenciálního směru dalšího rozvoje malého podniku zabývající se prodejem BARF krmiv pro psy. Teoretická část práce obsahuje literární rešerše v oblasti pojetí růstu a rozvoje firem přístupem strategického řízení, včetně analýz vnitřního a vnějšího prostředí společnosti. Analytická část práce obsahuje dílčí a celkové zhodnocení současného stavu podniku prostřednictvím aplikace vybraných analytických metod ve vybraném kontextu prostředí s ohledem na vymezený problém. Návrhová část navazuje na celkové zhodnocení, na jejichž základě je následně zvolena vhodná strategie rozvoje vedoucí k upevnění pozice podniku na trhu včetně implementace.
The diploma thesis deals with the elaboration of a proposal for the potential direction of further development of a small company dealing with the sale of BARF dog food. The theoretical part of the thesis contains literature research in the field of the concept of growth and development of companies by strategic management approach, including analysis of internal and external environment of the company. The analytical part of the thesis contains a partial and an overall assessment of the current state of the company through the application of selected analytical methods in the selected environmental context with respect to the defined problem. The design part follows the overall assessment, on the basis of which an appropriate development strategy is subsequently selected to strengthen the company's position in the market, including implementation.
Keywords:
business development; customer satisfaction survey; micro enterprise; situation analysis; strategic management; mikro podnik; průzkum spokojenosti zákazníků; rozvoj podniku; situační analýza; strategické řízení
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/205061