Název:
Interaktivní výuka desetinných čísel na ZŠ
Překlad názvu:
Decimal numbers in interactive teaching at secondary school.
Autoři:
HODINOVÁ, Jitka Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V mé diplomové práci se zabývám vytvářením interaktivní výuky desetinných čísel na základní škole pomocí interaktivní tabule. Interaktivní tabule je dnes velmi moderní vyučovací pomůcka. Tabule se velmi rychle ve školách rozšířila a učitelé ji ke své výuce rádi využívají. Někteří učitelé využívají tabuli jako klasickou, čímž interaktivní výuka ztrácí svůj smysl. Mnou navržená výuka bude připravena v programu SMART Notebook, který je programem pro interaktivní tabule SmartBoard. Cílem této výuky je zvýšení pozornosti žáků, jejich aktivity, zapojení do vyučování a také větší názornost, nežli u klasické výuky. Ráda bych také chtěla motivovat starší pedagogy, aby interaktivní tabule ve výuce používali. Protože k používání interaktivní tabule není nutné speciálních znalostí výpočetní techniky, zvládnou ovládání této vyučovací pomůcku i starší učitelé. Myslím si, že interaktivní výuka může pozitivně ovlivnit jak pracovitost žáků v hodině, tak i zapamatování probírané látky.In my diploma thesis I deal with a method created for interactive teaching of decimal numbers by the help of interactive whiteboards at basic schools. At present, interactive whiteboards are considered a very modern teaching tool. The amount of whiteboards at schools has increased considerably and teachers enjoy using it during their lessons. However, some teachers do not take advantages of the whiteboard and still use it as a common black board, and in that case, the interactive teaching misses its point. The teaching method suggested will be prepared in the SMART Notebook programme which is a programme designed for SmartBoard interactive whiteboards. The aim of the method is to draw students? attention, increase their activity, drag them into the lesson?s topic, whilst offering clearer demonstration compared to standard lessons. My further intention is to support and motivate elderly pedagogues to use the interactive whiteboards more frequently since there are no special IT knowledge and skills required. Therefore, even those teachers will manage to master such teaching tool with ease. In my opinion, not only will the interactive teaching have a positive influence on students? efforts, but it will contribute to easier absorbing and memorising the current topic studied. Citace: HODINOVÁ, Jitka. Interaktivní výuka desetinných čísel na ZŠ. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/13911