Original title:
Alternativní pedagogické směry ve výuce chemie u nás
Translated title:
Alternative pedagogical trends in chemistry education in Czech Republic
Authors:
Dalíková, Martina ; Čtrnáctová, Hana (advisor) ; Janoušková, Svatava (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce Alternativní pedagogické směry ve výuce chemie podává stručný přehled o alternativních školách rozšířených v České republice. Práce se zabývá krátký popisem a charakteristikou vybraných alternativních škol a jejich metodami využívaných ve výuce. Cílem bakalářské práce je poskytnout ucelený přehled existujících alternativních metod výuky a ukázat jejich využití při výuce chemie.The bachelor's dissertation named Alternative pedagogical way in education of chemistry aims to give an overview on alternative schools widespread in the Czech Republic. The work deals with a description and characteristics of chosen types of alternative schools and their methods which are used in education. The aim of the thesis itself is to provide an overall survey of the existing alternative methods of education and show their use in education of chemistry.
Keywords:
alternative schools; alternative teaching methods; chemistry teaching in alternative schools; teaching of chemistry in secondary schools; alternativní školy; obsah a metody výuky alternativního školství; výuka chemie na ZŠ a SŠ; výuka chemie v alternativních školách
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/84480