Original title:
Podmínky pro integraci tělesně postižených žáků do prvního stupně základní školy
Translated title:
Conditions for the integration of the physically handicapped pupils into primary school
Authors:
Fujerová, Iveta ; Svatoš, Jan (advisor) ; Mojžíšová, Jarmila (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Smyslem bakalářské práce je přiblížit čtenářům podmínky potřebné k úspěšné integraci tělesně postiženého žáka do prvního stupně základní školy. V práci byly použity dvě metody výzkumu. První metoda byla řízený rozhovor a druhá pozorování. Na konci této práce bychom měli dostat odpověď na základní cíl naší práce. Tímto cílem je zjištění vlivu integrace přímo na integrované tělesně postižené žáky. Jestli je pro ně přínosem či nikoli. Jako zkoumaný subjekt jsme vybrali základní školu Březenecká v Chomutově, která integraci provádí. Práce může dobře posloužit jako inspirace pro základní školy, které integraci zvažují. Může také pomoci laické veřejnosti trochu proniknout do problematiky tělesně postižených jedinců a uvědomit si, že to jsou lidé jako všichni ostatní.The meaning of the bachelor's thesis is to outline the conditions needed for successful integration of physically handicapped pupil into primary school. Two research methods were used in this thesis. The first method was a governed interview and the second one was observation. At the end of this thesis we should get the answer of the basic thesis' goal. This goal is a finding of the integration's influence upon integrated physically handicapped pupils, if it is contributing for them or not. As an examined subject we chose a primary school Březenecká which is realizing the integration. The thesis can be useful as an inspiration for elementary schools which are considering the integration. It can also help laymen to penetrate into the physically handicapped people's problems and realize that they are humans as well as everybody else.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/26779