Název:
Pedagogická hodnocení dítěte předškolního věku z hlediska individualizace
Překlad názvu:
Pedagogical Evaluation of Child of Pre-school Age from the Point of View of Individualization
Autoři:
VAVERKOVÁ, Helena Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce směřuje k popisu konkrétního způsobu diagnostikování u konkrétního dítěte, tj. vyjádření, jak postupovat, co a jak u dítěte sledovat, co a jak zaznamenávat a vyhodnocovat. Jako podklad pro hodnocení dítěte a monitorování jeho chování, prožívání a jednání v procesu předškolního vzdělávání budou používány: záznamy z organizačního sešitu mateřské školy, poznámkové listy z pozorování a hodnocení jednotlivých dětí, standardizované přílohové listy z Pedagogického hodnocení v pojetí RVP PV, Metodiky pro podporu individualizace vzdělávání v podmínkách mateřské školy atd. Pozorování bude prováděno individuálně, protože každé dítě se vyvíjí jiným tempem, jinak postupuje v učení a vzdělávací potřeby jednotlivých dětí se liší. Výzkum mé bakalářské práce bude prováděn kvalitativní metodou pozorování, analýzou sekundárních dat, technikou inventáře vývojových řad vybraných cílových dovedností a osobnostních charakteristik. V praktické části budou demonstrovány návrhy některých intervencí, přístupů a technik, které učitelka mateřské školy může nabídnout dětem z hlediska jejich individualizace v průběhu výchovně-vzdělávacího procesu. ABSTRACT This bachelor{\crq}s thesis will aim to describe specific ways to diagnose child behaviour for a individual child.This means that there will be a description of ways how and what to observe, analyse and write down. My main foundation for the child appraisal and their behaviour in pre-school education will be : notes that form the play school organizing notebook, notesheets with the description of each childs behaviour, standard supplements from educational manuals RVP PV, Methodology for individual education support in pre-school, etc. Observations will be carried out individually as each child evolves at their own pace and advances differently in the process of learning and also the educational needs of each child differs. The research of my bachelor´s thesis will be carried out by the qualitative method of observing, analysis of secondary data, by technical inventory of development stages of selected target skills and personal characteristics. The practical session will illustrate some particular options, suggestions and techniques. These can be individually offered by the teacher in the pre-school educational process.
Klíčová slova:
Dítě předškolního věku preschool age child Individualizace individualization Pedagogické hodnocení Pedagogic evaluation; Dítě předškolního věku preschool age child Individualizace individualization Pedagogické hodnocení Pedagogic evaluation Citace: VAVERKOVÁ, Helena. Pedagogická hodnocení dítěte předškolního věku z hlediska individualizace. České Budějovice, 2009. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/12235