Název:
Začlenění vysokoškolsky vzdělané sestry do multidisciplinárního týmu.
Překlad názvu:
Incorporation of university graduated nurses into the multidisciplinary team.
Autoři:
MINAŘÍK, Martin Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce {\clqq}Začlenění vysokoškolsky vzdělané sestry do multidisciplinárního týmu`` se zabývá začleněním sestry na pracoviště, kde k takovéto spolupráci může docházet a dochází. V teoretické části poukazuje na vývoj ošetřovatelství, dnešní podmínky pro výkon povolání, role sester a vztahy se kterými se musí vypořádávat. Nastiňuje co je tým, zdravotnický multidisciplinární tým a výhody multidisciplinarity. Poukazuje i na možné patologické jevy při špatném přijetí a spolupráci. Vysokoškolsky vzdělaná sestra se začala vyskytovat na nejrůznějších odděleních, kde je členem ošetřovatelských týmů a pracuje i na úrovni týmů multidisciplinárních. Prvním cílem práce bylo zjistit, zda jsou vysokoškolsky vzdělané sestry začleněny do multidisciplinárního týmu. A druhým stanoveným cílem bylo zjistit, jak přijímají vysokoškolsky vzdělané sestry lékaři. Ke sběru informací a dosažení cíle, byla použita kvantitativní metoda dotazování pomocí anonymního dotazníku, který byl sestaven na základě informací načerpaných z odborné literatury a rozdělen na dvě části. První část dotazníku tvořily otázky pro všechny členy multidisciplinárního týmu a druhá část byla speciálně určena pro vysokoškolsky vzdělané sestry. Z výsledků kvantitativního výzkumu je zjevné, že vysokoškolsky vzdělané sestry jsou začleněny do týmu, což potvrdilo první hypotézu, že vysokoškolsky vzdělané sestry jsou začleněny do multidisciplinárního týmu. Druhá hypotéza -Vysokoškolsky vzdělané sestry nejsou akceptovány lékaři- byla také potvrzena. Naopak třetí hypotéza -Vysokoškolsky vzdělané sestry jsou akceptovány středoškolskými sestrami- nebyla potvrzena.Výsledky práce mohou být uplatněny ve vyšším a vysokém managementu nemocnice a měly by být využity ke zkvalitnění péče o klienta. My bachelor thesis {\clqq}Integration of university-educated nurses into multidisciplinary teams``deals with integration of nurses into working teams where such cooperation takes place. The theoretical part of the thesis refers to the history of nursing, the today´s conditions for this profession, roles played by nurses and relations they have to cope with. The thesis outlines the concepts of team, medical multidisciplinary team and advantages of multidisciplinarity. It also points to potential pathological phenomena in case of poor acceptance and cooperation. University-educated nurses have been working in various departments as members of nursing teams, as well as multidisciplinary teams. The first objective of my thesis was to find out whether university-educated nurses are included into multidisciplinary teams. The second objective of my thesis was to find out how the university-educated nurses are accepted by medical doctors. A quantitative method using anonymous questionnaires was used to collect the data and to meet the established objectives; the questionnaire was developed based on information obtained from professional literature and it was divided into two sections. The first section contained questions for all members of the multidisciplinary teams and the other section was intended specifically for the university-educated nurses. The results of the quantitative survey have shown that university-educated nurses have been included into teams, i.e. the hypothesis - The university-educated nurses are included into multidisciplinary teams - has been confirmed. The second hypothesis {--} The university-educated nurses are not accepted by medical doctors - has been also confirmed. On the contrary, the third hypothesis - University-educated nurses are accepted by nurses with secondary education - has not been confirmed.Results of this thesis may be used by the higher and top management of the surveyed hospital and they should be also used for improvement of care of the clients.
Klíčová slova:
Multidisciplinární tým; Role sester; Týmová spolupráce; Vysokoškolsky vzdělaná sestra; Všeobecná sestra; General Nurse; Multidisciplinary team; Roles played by nurses; Teamwork; University-educated nurses Citace: MINAŘÍK, Martin. Začlenění vysokoškolsky vzdělané sestry do multidisciplinárního týmu.. České Budějovice, 2009. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/13163