Original title:
Integrace žáků se specifickými poruchami učení na středních školách na Strakonicku
Translated title:
The integraction of students with specific disorders of learning at secondary schools in region Strakonice
Authors:
ZÁVOROVÁ, Marta Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V práci se zabývám problematikou specifických poruch učení (SPU). Zvyšuje se počet dětí s SPU, které studují na SŠ. Učitelé zastupují v procesu vzdělávání jedince hlavní pozici. Znalost problematiky specifických poruch je základní podmínkou úspěšného zařazení jedince s SPU do prostředí běžné střední školy. Výsledky práce ukazují, že učitelé na středních školách jsou s problematikou SPU méně obeznámeni.In work I deal with issues of specific learning disorders (SLD). The number of pupils with SLD who study to secondary schools, is rising. Teachers have the most important position in the process of education for individuals. Knowledge of specific learning disorders is crucial for successful integration of individuals with such problems into regular secondary schools. Results of work show that, the teachers at secondary schools are not familiar with specific learning disorders.
Keywords:
Adolescence; integration; reeducation; specific disorders of learning; Adolescence; integrace; reedukace; specifické poruchy učení Citation: ZÁVOROVÁ, Marta. Integrace žáků se specifickými poruchami učení na středních školách na Strakonicku. České Budějovice, 2009. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/13015