Název:
Vliv reklamní kampaně na prodej zboží farmaceutické firmy a její působení na zákazníka.
Překlad názvu:
The impact of the advertising campaign on the sales of products of pharmaceutical companies and its impact on the consumer.
Autoři:
KROUPOVÁ, Veronika Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. V první části jsem, za použití odborné literatury, věnovala pozornost marketingu, reklamě a souvisejícím procesům. Dále jsem popsala faktory, které ovlivňují spotřební chování zákazníka. V souvislosti s následnou analýzou dat jsem nastínila i zdravotní problematiku. V druhé části jsem vyhodnotila úspěšnost reklamních kampaní firmy Merck Serono v roce 2007 a 2008 na prodej nosních kapek Nasivin v návaznosti na akutní respirační onemocnění, což bylo i cílem mojí práce. Analyzovala jsem konečného zákazníka {--} spotřebitele pro produkt Nasivin. Zkoumala jsem jeho sociodemografický profil, životní styl, psychologický profil možnosti ovlivnění zákazníka medii. Data jsem získala ze tří zdrojů. Firma Merck Serono poskytla údaje o reklamních kampaních a výsledky prodejů v roce 2007 a 2008. Agentura pro výzkum trhu Median poskytla data pro analýzu cílového zákazníka. Třetím zdrojem dat byl Státní zdravotní ústav s informacemi týkajících se průběhu akutních respiračních onemocnění. Provedenou analýzou nebylo možné jasně určit úspěšnost nebo neúspěšnost proběhlých reklamních kampaní. Zjistila jsem, jaká je charakteristika cílového zákazníka. Firma umí využít všechny potřebné formy propagace, postupuje v souladu s potřebami cílových zákazníků a umí správně načasovat sezonalitu produktu, která je v přímé souvislosti s výskytem akutních respiračních onemocnění. . Pro zhodnocení přínosu reklamních kampaní jsem doporučila analyzovat reklamní kampaně i v následujících letech, a vést reklamní kampaně s cílem získat nové zákazníky. Zintenzivnit práci reprezentantů, a tím posílit spolupráci se zákazníkem-odborníkem. Další doporučení se týkala motivů podpory prodeje a komunikace s medii a další cesty orientované na zákazníka {--}spotřebitele. V diskuzi a závěru jsem nastínila i problematiku zdraví, českého zdravotnictví a prevence civilizačních chorob. The bachelor thesis is divided into two parts. In the first one, using secondary literature, I dealt with marketing, advertising and related processes. I have further described factors influencing consumer behaviour. In connection to the analysis of data I have briefly described the health issue. In the second part I have evaluated the success of advertising campaigns of the firm Merck Serono in 2007 and 2008 in sales of nasal drops Nasivin in connection to acute respiratory infections, which was the aim of this paper. I have analyzed the end consumer of the product Nasivin. I researched his socio-demographic profile, life style, psychological profile of how the consumer can be influenced by media. I collected the data from three sources. The firm Merck Serono provided data on advertising campaigns and the results of sales in 2007 and 2008. The market research agency Median provided the data for analysis of the end consumer. The National Institute of Public Health was the third source of data providing information on the course of acute respiratory diseases. By means of the applied analysis it was not possible to clearly determine the success or failure of the campaigns. I have determined the characteristics of the end consumer. The firm applies all necessary forms of promotion, complies with the needs of the end consumers, and is able to make a good timing of the season character of the product being in close relationship to the distribution of acute respiratory diseases. To evaluate the benefit of advertising campaigns I have recommended to analyze the advertising campaigns also in the next years and to aim the campaigns at gaining new customers. The work of agents should be intensified in order to support the co-operation with the customer-specialist. Further recommendations concerned the motives of promotion of sales and communication with media and further ways oriented on the customer-consumer. In the discussion and in the conclusion I have mentioned the health issue, the Czech health care system and prevention of civilization diseases.
Klíčová slova:
Akutní respirační onemocnění; chřipka; komunikace; marketingová komunikace; marketingový mix; prevence; reklama; spotřební chování; acute respiratory disease; advertising; communication; consumer behaviour; influenza; marketing communication; marketing mix; prevention Citace: KROUPOVÁ, Veronika. Vliv reklamní kampaně na prodej zboží farmaceutické firmy a její působení na zákazníka.. České Budějovice, 2009. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/12947