Název:
Vliv reklamy na životní způsob osob
Překlad názvu:
Effect of Advertising on People´s Lives
Autoři:
SUCHNOVÁ, Silvie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce s názvem Vliv reklamy na životní způsob osob je malou sondou do velkého světa médií. Zabývá se zejména reklamou a životním způsobem osob. Téma reklamy i životního způsobu je velmi rozsáhlé. Vymezila jsem si proto jednotlivé části, jimž jsem věnovala největší pozornost. Z oblasti reklamy jsem sledovala zejména vliv televizní reklamy. Ze životního způsobu jsem se zabývala stravováním osob, trávením volného času a také patologiemi, které se mezi lidmi vyskytují. Všechny tyto oddíly jsem rozvedla v teoretické části mé práce. Teoretická část je věnována legislativní úpravě reklamy a její definici. Dále marketingové komerční komunikaci, elektronickým médiím a samozřejmě vlivu reklamy. Teoretická část se také dotýká tématu genderu v reklamě a životního způsobu osob, zejména výživy a patologiemi chování. V praktické části práce vymezuji cíl a stanovené hypotézy. Uvádím zde i metodiku práce. Provedla jsem dotazníkové šetření zacílené na zjištění míry ovlivnění respondentů reklamou. Výsledky jsem hodnotila z hlediska pohlaví, věku, nejvyššího dosaženého vzdělání dotazovaných a čistého měsíčního příjmu celé domácnosti. V diskuzi srovnávám mnou zjištěné údaje s poznatky odborníků a zaměřuji se na srovnání dvou ukázek reklamy na pivo značky Pilsner Urquell. Originální spot pod záštitou této společnosti si za cílovou skupinu zvolil střední a starší generaci obyvatel. Porovnávaná studentská reklama je naopak jednoznačně zaměřena na mladé lidi a využívá méně tradiční metody, například citové apelace. Velkou pozornost věnuji analýze obou spotů za spolupráce autorů studentské tvorby. Zaměřuji se na význam slova láska a odlišnosti, se kterými přistupuje k životu mladší generace v porovnání s tou starší. Práce by mohla být využita odborníky, kteří se zabývají vlivem reklamy na životní způsob osob. This thesis, named Effect of Advertising on People{\crq}s Lives, is a small probe into the big world of media. Primarily, it deals with advertising and people{\crq}s ways of living. Both the theme of advertising and the theme of life way are vast subjects. For this reason, I had delimitated some individual sections and I focused on them. In the field of advertising I pursued effects of TV advertisements. In the field of life way I pursued eating, free time passing, and some pathological phenomena occurring in our society. I took to all these sections in the theoretical part of my thesis. The theoretical part of my thesis deals with definition of the advertisement, legislation on advertising, commercial marketing communication, electronic media and the effect of advertising, of course. The theoretical part of my thesis also gets to the topics of gender in advertisements and lifestyle {--} nutrition and pathological behavior in particular. I set my target and the hypotheses in the practical part of my thesis and I introduce my working methodology in this part, as well. I implemented the method of questionnaire investigation, which was focused on the effect of advertisements on respondents. Then I evaluated the detected results in the terms of gender, age, educational attainment and the net monthly income per a household. I compared the results of my investigations with the findings of experts and I put my mind to confronting two samples of Pilsner Urquell beer advertisements. The original spot, sponsored by the above company, targeted the mid-aged and elderly parts of population. The second spot, the students{\crq} one, targeted young people; it used some less conventional methods, e.g. emotional appellations. I, in cooperation with the students{\crq} spot authors, took a good care of analyzing these two spots. I focused on the meaning of the word love and on some life attitude differences between the younger generation and the older generation. My thesis could be used by some experts who are engaged in researching the effect of advertising on people{\crq}s lives.
Klíčová slova:
Dospělost a stáří; Gender; Mladá generace; Motivace; Reklama; Televize; Životní způsob; Advertisement; Gender; Life style; Maturity and Age; Motivation; Rising generation; Television Citace: SUCHNOVÁ, Silvie. Vliv reklamy na životní způsob osob. České Budějovice, 2009. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/12916