Název:
Analýza didaktických materiálů z oblasti hudební výchovy pro děti 3-6 let a jejich využití v praxi
Překlad názvu:
Analysis of teaching materials in the field of music education for children aged 3-6 and their use in practice
Autoři:
Martínková, Hana ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Analýza didaktických materiálů z oblasti hudební výchovy pro děti 3 - 6 let a jejich využití v praxi Teoretická část diplomové práce shrnuje poznatky o současném pojetí hudební výchovy v mateřské škole, popisuje hudební schopnosti a postavení hudebních činností v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. V práci jsou také charakterizovány jednotlivé složky hudební výchovy, jako jsou pěvecké, instrumentální, hudebně pohybové a poslechové činnosti. Praktická část se skládá ze dvou částí. První část obsahuje zmapování aktuální situace v oblasti didaktických materiálů pro děti předškolního věku. Výzkumnou metodou se stalo dotazníkové šetření, v němž byla zjišťována šíře a zdroje hudebních materiálů, které využívají pedagogové v praxi s dětmi předškolního věku. Druhá část je metodická a zahrnuje zpěvník, ve kterém jsou notové záznamy konkrétních písní, objevující se při práci v mateřských školách.Analysis of teaching materials in the field of music education for children 3 to 6 years and their use in practice The theoretical part of the paper summarizes the current knowledge about the concept of music education in kindergarten, describes the musical ability and position of musical activities in the Framework curriculum for pre-school education. Furthermore, this work characterized the components of music education, such as singing, instrumental music and movement and listening activities. The practical part consists of two parts. The first section contains the mapping of the current situation of teaching materials for preschool children. Research method was a questionnaire survey, which was determined by width and source of musical materials that teachers use in practice with preschool children. The second part is methodical and includes songbook in which the notation of specific songs that appear when working in nursery schools. Keywords music, musical development conditions, musical ability, musical activities and games, RVP PV, teaching materials
Klíčová slova:
didaktické materiály; hudební schopnosti; hudební výchova; hudební činnosti a hry; podmínky hudebního rozvoje; RVP PV; music; musical ability; musical activities and games; musical development conditions; RVP PV; teaching materials