Název:
Analyticko - syntetické modelování edukačního procesu v předmětu "integrovaný záchranný systém"
Překlad názvu:
Analytical - synthetic modelling of education process of subject "Integrated emergency system"
Autoři:
MENDLOVÁ, Ludmila Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Mezi hlavní složky Integrovaného záchranného systému (IZS) patří Hasičský záchranný sbor (HZS), Policie České republiky (PČR) a Zdravotnická záchranná služba (ZZS). Systém vzdělávání těchto složek není však jednotný a tudíž se pak vyskytují určité problémy, které z této nesjednocenosti vyplývají. Jedním z mnoha takových důsledků je např. neznalost kompetencí při řešení krizových situací a při provádění záchranných a likvidačních prací. Cílem této práce bylo zanalyzovat systém vzdělávání pracovníků základních složek IZS a navrhnout určité opatření, které by eliminovalo některé problematické body. Na základě podrobné analýzy byly zjištěny určité nedostatky. Nejzávažnější nedostatek v systému vzdělávání pracovníků hlavních složek byla nesjednocenost tématických náplní v rámci vzdělávání jednotlivých složek. Důsledkem toho, nejsou pak pracovníci hlavních složek IZS vzděláni v některých, pro ně stěžejních, disciplínách (legislativa IZS a krizového řízení, toxikologie nebo radiační ochrana). Proto byl navržen sjednocující vzdělávací kurz pro všechny pracovníky hlavních složek IZS, který poskytuje ucelené informace, jež tito pracovníci potřebují. Výuka je navíc rozčleněna do dvou modulů. První modul je tématicky zaměřen na disciplíny, které jsou společné pro všechny hlavní složky IZS. Zahrnuje nejen legislativu a organizaci IZS, ale např. také psychologii. Modul druhý je pak zaměřen na potřeby jednotlivých hlavních složek a zahrnuje např. základy toxikologie a základy radiační ochrany. Navržený sjednocující kurz je možné převést na kurz celoživotního vzdělávání, který bude pod patronací nějaké univerzity nebo vysoké školy.The main units of the Integrated Rescue System (IRS) include the Fire Rescue Service (FRS), the Police of the Czech Republic (PCR) and the Health Rescue Service (HRS). The educational system of these units is not unified and thus there exist certain problems, which result from this disintegration. One of many consequences is for example unfamiliarity with competences at solving crisis situations and at carrying out rescue and liquidating work. The aim of this thesis was to analyze the educational system of basic IRS units{\crq} workers and suggest a certain arrangements which would eliminate some problematic issues. On the basis of a detailed analysis some drawbacks were found. The most significant drawback in the educational system of basic IRS units{\crq} workers was the disintegration of thematic contents in terms of particular units{\crq} education. As a result the IRS units{\crq} workers are not educated in some fundamental disciplines (legislation of IRS and crisis management, toxicology or radiation protection). That is why there was suggested a unifying educational course for all main IRS units{\crq} workers, which provides comprehensive information needed by these workers. The education is moreover divided into two modules. First module is thematically focused on disciplines which are common to all main IRS units. It includes not only legislation and IRS organization but also for example psychology. Second module is focused on the needs of particular main units and includes for example the basics of toxicology and the basics of radiation protection. Suggested unifying course may be transferred to lifelong learning course, which would be under the auspices of a university or a college.
Klíčová slova:
Analyticko-syntetické modelování; Hasičský záchranný sbor; Integrovaný záchranný systém; Kurikulární proces; Policie ČR; Systém vzdělávání.; Zdravotnická záchranná služba; Analytical-synthetic modelling; Curriculum process; Educational system; Fire Rescue Service; Health Rescue Service; Integrated Rescue System; Police of the Czech Republic Citace: MENDLOVÁ, Ludmila. Analyticko - syntetické modelování edukačního procesu v předmětu "integrovaný záchranný systém". České Budějovice, 2008. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/11100