Original title:
Total Physical Response v různých věkových skupinách
Translated title:
Total Physical Response in Different Age Groups
Authors:
Pinkasová, Markéta ; Dvořák, Bohuslav (advisor) ; Hofmannová, Marie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] A foreign language teaching method called Total Physical Response is described in the theoretical part. The originator proposes the method for any age group; despite the fact, the use of the method changes in different age groups, due to cognitive development of students and their level of English. The practical part shows opinions of present English teachers in Poděbrady and its neighborhood about usage of the method in their lessons.Diplomová práce ve své teoretické části popisuje metodu výuky cizích jazyků zvanou "Total Physical Response". Její původce ji považuje za metodu vhodnou pro jakýkoliv věk; přesto se její užití v různých věkových skupinách liší, a to odlišnou vývojovou fází žáků a jejich úrovni anglického jazyka. Praktická část ukazuje názory současných učitelů v Poděbradech a okolí na zařazování této metody do hodin angličtiny.
Keywords:
high school; lower secondary; method; methodology; teaching adults; young learners; didaktika; druhý stupeň ZŠ; metoda; první stupeň ZŠ; střední škola; vyučování dospělých
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/35646